SNOWDEN (2016)

Glumci: Joseph Gordon-Levitt, Shailene Woodley, Melissa Leo, Zachary Quinto, Tom Wilkinson, Scott Eastwood, Logan Marshall-Green, Timothy Olyphant, Ben Schnetzer, LaKeith Lee Stanfield, Rhys Ifans, Nicolas Cage

Režija: Oliver Stone

Scenario: Kieran Fitzgerald, Oliver Stone

Žanr: Biografija/ Drama/ Triler

Trajanje: 2h 14min

2013. godine Edward Snowden (Joseph Gordon-Levitt) sa dokumentaristom Laurom Poitras (Melissa Leo) i novinarom Glenn Greenwald (Zachary Quinto)dogovara sastanak na kojem im daje povjerljive dokumente vezane za nelegalno masovno špijunaranje ljudi od strane Nacionalne Sigurnosne Agencije. Nakon toga film se vraća koju godinu unazad i objašnjava nam kako je Snowden dospio u ovu agenciju. Snowden je odustao od vojske zbog povrede koljena i zatim aplicirao za posao u CIA. Iako njegov test nije bio zadovoljavajući, on uspijeva da ubijedi zamjenika direktora Corbina O'Briana (Rhys Ifans) da mu pruži šansu. Snowden radi na suzbijanju Cyber kriminala. Snowden upoznaje fotografa Lindsay Mills (Shailene Woodley). Film je baziran na knjigama Dosije Snowden, Lukea Hardinga i Vrijeme Hobotnice pisca Anatolija Kucherena. Dokumentarac Laure Poitas se zove Citizenfour.

Snowden je prvi film koji je Oliver Stone snimio digitalnom kamerom i riječ je o filmu koji profitra od prizemljenosti. Komandni centri Nacionalne Sigurnosne Agencije su zbog skromnog budžeta manje glamurozni nego što to ljudi zamišljaju, a sam Snowden je običan kompjuterski entuzijasta koji nije mogao da trpi vladine kriminalne postupke. Špijunirnje građana je objašnjeno prilično detaljno i bez velike pompe. Takođe je dobro upareno sa arhivskim TV snimcima u kojima visoki vladini činovnici, uključujući i samog predsjednika Obamu, garantuju građanima da ih vlada ne špijunira. Vidimo i odličnu scenu u kojoj ubacivanje malwarea omogućava potpuno električno gašenje neke države a kroz vještu epizodu sa bliskoistočnim bankarom Marwanom vidimo do čega dovodi zadiranje u nečiju privatnost. Stone dobro prenosi strah od špijuniranja na publiku ali ipak ne uspijeva da postigne atmosferu paranoje. Film naglašava pitanje razlike između materijala koji građani žele da podijele sa svijetom i onog koji treba da ostane njihovim privatnim kompjuterima. Film svakako ne pretjeruje ali nažalost nema ni puno uzbudljivih scena. Jedna od njih dolazi sa rubikovom kockom na kraju. Zanimljivo je da odlučni Snowden čak i prestaje uzimati tablete za sprječavanje epilepsije jer ga ometaju u obavljanju posla.

Joseph Gordon-Levitt je odličan izbor za istrajnog revolucionara, dok se Shailene Woodley dobro snašla kao zabrinuta djevojka. Rhys Ifans je uvjerljiv kao amoralni direktor, iako je Stone prinuđen da ga stavi na veliki ekran da bi bio strašniji. Melissa Leo dobro skida dokumentaristu Laura Poitras, dok Nicholas Cage i Tom Wilkinson uglavnom filmu donose patetiku.

Snowden je neosporno dobar biografski politički triler koji podstiče raspravu o pravima građana kada se ona dodiruju sa dužnostima države. Naravno, čak i kada najcrnje stvari isplivaju iz nje, Amerika samo okrene ploču i koristeći se filmovima poput ovog, želi da se predstavi kao zemlja koja se bori protiv ovakvog vida kriminala.

Datum recenzije: 28.12.2016