Izdavačka kuća: Universal Pictures
Studio: Perfect World Pictures, Working Title Films, Another Park Film
Trajanje: 1h 59min
Zemlja: Velika Britanija
Budžet: $35 Milliona
Zarada: $43.1 Milliona

Glavni detektiv elitnog kriminalističkog odjela Hari Hol (Majkl Fasbender) i mladi regrut Katrin Bret (Rebeka Ferguson) pokušavaju da zaustave serijskog ubicu, čiji je nadimak Snješko. Snješko je ekranizacija istoimene knjige, Joa Nesboa.

Jo Nesbo je norveški pisac kriminalistike, koji je veliku pažnju skrenuo na sebe sa serijalom romana o policijskom detektivu Hariju Houlu. Detektiv Hol se pojavio u čak jedanaest Nesbovih romana, dok je Snješko zapravo tek sedmi roman po redu. Roman Snješko je odmah po izlasku postao svjetski bestseler i, za očekivati je bilo da se Holivud počne interesovati za nju. Nesbo nije jedan od mnogobrojnih autora koji samo čekaju ponudu filmskih magnata preko bare, već je riječ o autoru kojem je stalo do toga da njegove riječi dobiju što je kvalitetnije moguću filmsku adaptaciju. Nažalost Nesbo nije imao sreće sa svojom prvom holivudskom adaptacijom. Norveški pisac je prava na ekranizaciju njegovog romana prodao uglednom američkom režiseru i producent Martinu Skorsezeu (Kazino, Dobri momci, Razjareni bik, Taksista), koji je po norveškom piscu pravi izbor za režisera. Skorseze je prvobitno pristao na režiju filma, ali mu njegov zauzeti raspored to nije dozvolio pa je morao da se zadovolji poslom producenta filma, dok je posao režije prepustio Šveđaninu Tomasu Alfredsonu (Krpar, Krojač, Soldat, Špijun). Šveđanin je djelovao kao idealan izbor za ekranizaciju ove hladne i nasilne detektivske drame, jer je već pokazao da zna napraviti impresivnu filmsku atmosferu u hladnim skandinavskim predjelima u odličnom Otvori Vrata Pravom. Međutim kratko vrijeme za snimanje ovog filma, na koje se režiser Alfredson javno požalio u nekoliko intervjua, je očigledno učinilo svoje i dosta planiranih scena i relativno bitnih dijelova romana uopšte nije ni snimljeno.

Početak nas poprilično efektno upoznaje sa naslovnim ubicom filma, koji ubija svoje žrtve samo kada snjeg pada i koji ima pomalo djetinjastu naviku, da svoje buduće žrtve gađa grudvom snjega. Režiser Alfredson naravno ne dozvoljava publici da vidi lici ubice, a gađanje grudvom jasno stavlja do znanja da se ubica nalazi u neposrednoh sredini svoje žrtve. Ova popularno nazvana igra mačke i miša nije napeta koliko je mogla da bude, ali niko ne može da ospori da hladni kadrovi direktora fotografije Diona Bibija (Čikago, Kolateral, Sjećanja Jedne Gejše), ne izgledaju lijepo, kao i da neobična i prijeteća muzička podloga Marka Beltremija (Logan, Katanac za bol), bar ponekad izazove jezu kod publike. Nažalost sav realizam iz Nesboovih romana je ispao poput niza jeftinih klišeja koji često ne dozvoljavaju publici da prati film sa velikim interesovanjem. Okorjeli policijski detektiv sklon alkoholu Hari Hol i mlada regrutantkinja Katrin Bret pokušavaju da zaustave serijskog ubicu, koji naizgled nasumično ubija nedužne porodične ljude, dok često zanemaruju porodične obaveze. Detektivski dio posla nije pretjerano zanimljiv i ne tjera publiku na razmišljanje, a jedino čega će se sjećati po završetku ovog filma je užasavajući način na koji prolaze nesretne žrtve, dok je identitet ubice solidno sakriven.

Majkl Fasbender (Osmi putnik: Kovenant, Savjetnik) je dobro odigrao okorjelog policijskog detektiva Harija Hola, a dobro društvo mu pravi Rebeka Ferguson (Trag života, Florens Foster Dženkins, Nemoguća Misija - Otpadnička Nacija), pouzdani Dž. K. Simons (La la Land, Ritam Ludila, Džuno) i Val Kilmer (Kis kis, Beng beng, Lovci Na Misli, Svetac). Fanovi odlične skandinavske serije Most će svakako primjetiti Šveđanku Sofiju Helin.

Snješko je gledljiv i na momente sasvim solidan triler koji je, gledajući ekipu koja ga je na njemu radila, ipak ispao kao jedno od najvećih filmskih razočarenja godine.

Marvel Filmski Univerzum:

Datum recenzije: 19.02.2018. godine