SLUČAJ ČEMPRES (1965)

Glumci: Michael Caine, Nigel Green, Guy Doleman, Sue Lloyd

Režija: Sidney J. Furie

Scenario: Bill Canawa, James Doran

Žanr: Triler

Trajanje: 1h 49min

Slučaj Čempres (eng. The IPCRESS File) je britanski špijunski triler film snimljen 1965. godine u režiju Sidneya J. Furieja, poznat kao prvo ostvarenje iz serije o Harryju Palmeru, ali i po tome što se smatra jednim od najboljih ostvarenja žanra. Predstavlja adaptaciju istoimenog romana Lena Deightona. Protagonist, koga tumači Michael Caine, je britanski obavještajac koji dobije zadatak istražiti otmice britanskih raketnih naučnika, za koje se sumnja da ih otmičari odvode u Istočni blok. Radnja prikazuje kako se Harry Palmer suočava sa izdajom u vlastitim redovima, ali i zastrašujućim tehnikama ispiranja mozga. Slučaj Čempres je napravljen u vrijeme kada su špijunski filmovi iz Jamesu Bondu uživali izuzetnu popularnost. Njihov producent Harry Saltzman je, pak, stajao i iza ovog filma, reklamirajući ga kao "Goldfinger za misleće ljude". Slučaj Čempres je u mnogo čemu zamišljen kao svojevrsna alternativa, odnosno antiteza Bondovim filmovima. Tako se radnja umjesto na egzotičnim lokacijama gotovo u potpunosti odvija u Londonu, a protagonist je, umjesto šarmantnog pustolova, prikazan kao skromni i nenametljivi intelektualac koji u oči upada prije svega zato što nosi naočale. Slučaj Čempres je usprkos svega postigao veliki uspjeh kod publike, ali i kod kritike, te je dobio nagradu BAFTA za najbolji britanski film. Michael Caine je, velikim dijelom zahvaljujući svom nastupu, postao velika filmska zvijezda. Sljedeće godine je snimljen nastavak pod naslovom Pogreb u Berlinu.

Slučaj Čempres je odličan izdanak špijunskog trilera.

Datum recenzije: 20.08.2017. godina
Poster filma: Poveznica