SKRIVENA MANA (2014)

Glumci: Hoakin Finiks, Džoš Brolin, Oven Vilson, Ketrin Vaterson, Ris Viderspun, Benisio del Toro, Jena Malone, Maya Rudolph, Martin Short

Režija: Pol Tomas Anderson

Scenario: Pol Tomas Anderson

Žanr: Komedija/ Kriminalistički/ Drama

Trajanje: 2h 28min

Skrivena mana (engl. Inherent Vice) američka je kriminalistička filmska komedija iz 2014. Film je režirao Pol Tomas Anderson, koji je napisao i scenario na osnovu istoimenog romana Tomasa Pinčona. Glavni junak je Lari Dok Sportelo, privatni detektiv i ljubitelj marihuane, koji ulazi u svet podzemlja i centara moći, nakon što ga je bivša devojka uputila da istraži misteriozne okolnosti vezane za nestanak milijardera Mikija Vulfmana. Uloge tumače Hoakin Finiks, Džoš Brolin, Oven Vilson, Ketrin Vaterson, Erik Roberts, Ris Viderspun, Benisio del Toro i drugi. Anderson je bio u procesu produkcije filma od 2010, i ovo je prvi put da je neki Pinčonov roman adaptiran na veliko platno. Pinčonovi čitaoci su uglavnom saglasni da je Skrivena mena verna adaptacija romana i da je u njemu na komično-melanholičan način uspešno oslikan kraj psihodeličnih šezdesetih. Film je premijerno prikazan na Filmskom festivalu u Njujorku 4. oktobra 2016. Kritičari su ga uglavnom dočekali pozitivnim ocenama. Našao se na tridesetak lista najboljih filmova 2014. Ipak, bilo je i kritičara kojima se film nije dopao, zbog nekoheretnosti priče i zbunjujućeg zapleta. Nominovan je za dva Oskara (Najbolja muzika i najbolji adaptirani scenario) i za Zlatni globus (Najbolji glumac u glavnoj ulozi). Film je 2016. izabran na 75. mesto liste od 100 najboljih filmova 21. veka, koju su sastavili 177 filmskih kritičara iz celog sveta.

(OVAJ TEKST JE PRIVREMENO PREUZET SA VIKIPEDIJE I STAJAĆE OVDJE SVE DOK NE URADIM RECENZIJU ZA OVAJ FILM)

Skrivena mana je svakako intrigantna kriminalistička filmska komedija.

Datum recenzije: 07.12.2018. godine