SHAUN ŽIVIH MRTVACA (2004)

Glumci: Simon Pegg, Nick Frost, Kate Ashfield, Lucy Davis, Dylan Moran, Penelope Wilton, Bill Nighy

Režija: Edgar Wright

Scenario: Edgar Wright, Simon Pegg

Žanr: Komedija/ Horor

Trajanje: 1h 39min

Shaun (Simon Pegg) zaboravlja da rezerviše stol u restoranu za proslavu godišnjice i pokušava da se uskupi tako što odvodi svoju djevojku Liz (Kate Ashfield) u Winchester. Liz ne može više da podnosi Shaunove nemare i saopštava mu da raskida sa njim. Shaun teško podnosi raskid i odlazi u Winchester sa najboljim drugom Edom (Nick Frost). Da stvar bude još gora London zahvati zombi apokalipsa. Shaun i Ed odlaze po Liz, Shaunovu majku Barbaru (Penelope Wilton) i njegovog očuha Philipa (Bill Nighy). Nakon njih pokupe i Diannu (Lucy Davis) i Davida (Dylan Moran) i odlaze svi zajedno u Winchester, gdje pokušavaju da prežive zombi apokalipsu. Shaun Živih Mrtvaca je prvi dio Kornet trilogije, slijede Panduri U Akciji i Svršetak Svijeta.

Edgar Wright i Simon Pegg smještaju zombi apokalipsu u moderno londonsko okruženje i prave veoma dobru kombinaciju britanskog humora i realistične i zastrašujuće zombi akcijade. Interesantno je vidjeti dugu i neisprekidanu scenu mamurnog i pospanog Shauna koji uopšte ne primjećuje hodajuća mrtva stvorenja oko sebe. Shaunov život je na velikim mukama i ova apokalipsa djeluje samo kao jedan od njegovih manjih problema. Wright i Pegg su se zaista potrudili da zabave publike i zaista je zabavno gledati Shauna kako pokušava da povrati Liz, spasi majku, izgladi odnose sa svojim očuhom i sačuva živu glavu od krvoločnih zombija. Dinamici i dobrom ritmu filma pomažu Wrightovi dobro montirani kratki i veoma stilizovani kadrovi. Wright zna kad da povuče ručnu i ubaci izbenađujuće uspješne emotivne scene. Sa druge strane, scene ubistava su prikazane bez imalo ustručavanja i doista su teške za gledati. Treba napomeniti i veliki broj kulturnih referenci. Wright i Pegg koriste gađanje zombija sa soundtrack pločama da iznesu svoje mišljenje o mnogim filmovima i muzičkim bendovima. Najveći uticaj na autore su očigledno filmovi Georga A. Romera.

Simon Pegg i Nick Frost su odličan izbor za borce protiv zombija. Dvojica glumaca su dobri prijatelji i jedno vrijeme su bili i cimeri. Ostatak filmske glumačke ekipe se takođe veoma dobro uklopio.

Shaun Živih Mrtvaca je izuzetno zabavna i originalna zombi akcijada.

Datum recenzije: 27.02.2017. godine