SAČEKAJ DO MRAKA (1967)

Glumci: Audrey Hepburn, Alan Arkin, Richard Crenna

Režija: Terence Young

Scenario: Robert Carrington, Jane-Howard Carrington

Žanr: Horor/ Triler

Trajanje: 1h 48min

Nakon što prošverca heroin u dječijoj lutki, Lisa (Samantha Jones) uspaniči kada ugleda nepoznatog čovjeka i daje lutku na čuvanje, poznaniku Samu Hendrixu (Efrem Zimbalist Jr.). Kad kasnije Lisa nazove Sama i zatraži lutku nazad, on i njegova žena Susy (Audrey Hepburn), ne mogu da je pronađu. Harry Roat, Jr. (Alan Arkin), ubjeđuje dvojicu prevaranata, Mikea Talmana (Richard Crenna) i Carlina (Jack Weston), da mu pomognu da pronađe lutku. Oni odlaze pred Samov i Suzin stan, misleći da je Lisin i smišljaju plan kako da se dokopaju lutke. Stvari im djeluju mnogo lakše kada saznaju da je Susy slijepa. Sačekaj Do Mraka je baziran na istoimenoj predstavi Fredericka Knotta.

Režiser filma Terrence Young se odlično snalazi prilikom adaptacije Knottove pozorišne predstave. On je zaista dobro obavio uvod filma na aerodromu, i publika nema velikih problema da povjeruje u ovaj nesporazum, izazvan sasvim slučajno. Scenaristi Robert Carrington i Jane-Howard Carrington su dobro prilagodili Knottove riječi dugometražnom filmu i publika ima priliku da vidi mnoge neočekivane i veoma dobro odrađene preokrete. Sam koncept nesretne slijepe djevojke koja se nađe na meti dilera je veoma napet i pruža neke poprilično strašne scene. Režiser Young postepeno steže obruč oko svoje krhke protagonistkinje i pušta trojicu zlikovaca da je manipulišu, sve dok ona ne shvati, ono što publika već odavno zna. Suzy pravi logične i samim tim uvjerljive poteze, a direktor fotografije Charles Lang se veoma dobro snalazi u podzemnom apartmanu, gdje se odvija veći dio radnje filma. Treba istaknuti veoma napetu scenu sa telefonom i učinkovitu muzičku podlogu Henrija Mancinija. Pohvale idu i za završetak filma, kada publika skoro u potpunosti razumije svoju junakinju.

Tokom prikazivanja Sačekaj Do Mraka u američkim bioskopima, 60-ih godina prošloga vijeka, producenti su se odlučili za jedan zaista neobičan marketinški potez. Uz reklamni trejler stavili su upozorenje gledaocima, da će se tokom prikazivanja poslednjih osam minuta ovog filma, osvjetljenje u bioskopskim dvoranama zamračiti do dozvoljenih granica, kako bi se naglasio klimaks filma, koji se odvija u skoro potpunom mraku. Ovaj potez se isplatio i Sačekaj Do Mraka je bio veliki bioskopski hit.

Audrey Hepburn je zaista odlična u ulozi slijepe žene koja se ni kriva ni dužna, našla u veoma teškoj situaciji. Ona je posjećivala školu za slijepe i slabovide osobe i odradila temeljne pripreme za ovu ulogu. Na veliku žalost svih filmofila, ova talentovana glumica je, nakon ovog filma, počela da odbija sve ponuđene uloge, kako bi se posvetila vaspitanju svoje djece. Alana Arkina i Richarda Crennu je neobično vidjeti u ovim ulogama, ali su takođe veoma učinkoviti.

Sačekaj Do Mraka je jedan od boljih trilera snimljenih sredinom 60-ih godina prošloga vijeka.

Datum recenzije: 08.06.2017. godine