ROBOCOP (1987)

Glumci: Peter Weller, Nancy Allen, Daniel O'Herlihy, Ronny Cox, Kurtwood Smith, Miguel Ferrer

Režija: Paul Verhoeven

Scenario: Edward Neumeier, Michael Miner

Žanr: Akcija/ Kriminalistički/ Naučna Fantastika

Trajanje: 1h 42min

U bliskoj budućnosti grad Detroit je na rubu kolapsa zbog nestašice finansijskih sredstava. Major ovog grada potpisuje sporazum sa mega-korporacijom Omni Consumer Products (OCP), dajući joj kompletnu kontrolu nad policijskom stanicom Detroita. Za uzvrat, ovoj mega-korporaciji će biti omogućeno da pretvori oronule dijelove grada u tehnološki naprednu utopiju, pod nazivom Delta City. Viši predsjednik OCP, Dick Jones (Ronny Cox), predlaže da se policiji pomogne sa tehnološki naprednim droidom, ED-209, ali prezentacija ovog robota završava kobno. Jedan od visokih funkcionera ove korporacije, Bob Morton (Miguel Ferrer), koristi ovu propalu prezentaciju droida, da predstavi svoju ideju o robotu-policajcu. Predsjedniku kompanije (Daniel O'Herlihy) se dopada Nortonova ideja i pristaje na njegov prijedlog. U međuvremenu policajac Alex Murphy (Peter Weller) upoznaje svog partnera, policajku Anne Lewis (Nancy Allen), i već na svom prvom zadatku, kreću na zloglasnog kriminalca, Clarena Boddickera (Kurtwood Smith). Boddicker i njegova zloglasna banda ubijaju Murphija i upravo Murphy biva odabran, od strane korporacije OCP, za robota policajca.

Nakon što se veliki broj režisera zgrozio na ideju da režira ultra-nasilni film o nekom tamo robotu-policajcu, vruć krompir je uletio u ruke holandskog režisera Paula Verhoevena. Vehoeven je imao iza sebe nekoliko uspješno odrađenih filmova u rodnoj Holandiji, ali mu je ovo prvi film u Holivudu, i ujedno prvi naučno fantastični film. Holanđanin se odlično snašao na ovom nepoznatom terenu i zajedno sa scenaristima Edwardom Neumeierom i Michaelom Minerom, osmislio je uznemirujuću viziju budućnosti, koja dosta podsjeća na Scottovog Istrebljivača, i za koju zasigurno možemo reći, da niko ne želi da se ona obistini. Snage javnog reda i mira su nemoćne pred mnogobrojnim kriminalcima, koji imaju jaka leđa u čelnicima velikih mega-korporacija, i koji su se okuražili da čine zlodjela. Mega-korporacije inače vode glavnu riječ i kupuju sve što novac može da plati, a nesretni narod se zabavlja, tačnije okupira sa treš sadržajem, putem medija. Scenaristi Neumeier i Miner zaista dobro kombinuju korporacijske spletke sa distopijskim građanskom krizom i dodiruju se tema korupcije, privatizacije, gentrifikacije, ljudske prirode i identiteta. Ove kompleksne teme su upakovane sa velikom dozom crnog humora. Interesantno je vidjeti žučnu raspravu višeg predsjednika Jonesa i njegov podređenog radnika Boba Mortona, u toaletu mega-korporacije.

Uvod u kojem vidimo policajca Murphija je dobro odrađen i predstavlja filmskog junaka kao običnog čuvara reda, koji samo radi svoj posao i koji ne može da utiče na sve ovo što mu se dešava. Murphijevo unakaženo tijelo je većinom zamijenjeno kibrenetičkim dijelovima, ostavljajući samo mozak, čovjekov probavni sistem i, neko bi rekao, dušu. Vaskrsnuti policajac jeste skoro u potpunosti zamjenjen dijelovima robota, ali iz njega ipak izbija ono takoreći ljudsko, i on se počinje sjećati svoje žene i djeteta. Ovi emocionalni dijelovi filma su dobar kontrast akcijskim sekvencama, koje su, zbog Verhoevenovog insistiranja na ultra-naturalizmu, dovedene do granice treša. Rob Bottin se, nakon odličnog posla sa specijalnim efektima za Carpenterov Stvor, pobrinuo za impresivan izgled uniformisanog robota. Naime, Robocopovo odjelo je najskuplja stavka budžeta ovog filma. Superiornost ove napredne mašine nad ljudima je prikazana odličnom kombinacijom dobro režirane akcije i crnog humora, sve uz odličnu muzičku podlogu Basila Poledourisa. Grčki kompozitor koristi kombinaciju sintetizovane i orkestalne muzike, da dočara unutrašnji konflikt čovjeka i robota. Robotizovani policajac Murphy ne propuša ni jednu priliku da izgovori zabavan one-liner.

Robocop se pokazao izuzetno uspješnim kod kritike i publike i proizveo je veliku franšizu, koja obuhvata dva dugometražna nastavka, jedan remake, takođe televizijsku i mini-seriju, dvije animirane serije, nekoliko video igara i brojne stpipovske adaptacije. Stiče se utisak da publika ne može lako da ugasi svoje apetite za ovim kibernetički ojačanim policajcem.

Peter Weller odlično naglašava ljudske osobine naslovnog junaka, a Nancy Allen je uspješna kao žestoka policajaka. Daniel O'Herlihy, Ronny Cox i Kurtwood Smith se odlično snalaze u, za sebe, netipičnim ulogama negativaca, dok je ništa manje uspješan i Miguel Ferrer.

Robocop je odličan naučno fantastični film čija reputacija zasluženo raste sa prolazećim godinama.

Datum recenzije: 23.07.2017. godina
Poster filma: By POV - Impawards, Link