Montaža: Džim Mej, Bob Dušej
Izdavačka kuća: New Line Cinema
Studio: Warner Bros.
Trajanje: 1h 47min
Budžet: $120 Milliona
Zarada: $

Primatolog Dejvis Okoje (Dvejn Džonson) otkriva da je neko iskoristio misteriozni gas i zarazio gorilu Džordža, o kojem Dejvis vodi računa. Ovaj misteriozni gas je pretvorio njegovog omiljenog primata u ogromnu i agresivnu zvjer koja postaje opasnost za sve ljude koji se nađu u njenoj neposrednoj blizini. Doktorica Kejt Koldvel (Naomi Haris) saopštava Dejvisu da je prozidvođač gasa Energyne, firma za koju je ona nekada radila, i da Džordž nije jedina životinja koja je mutirala i dosegla enormnu veličinu.

Nakon relativno uspješnog filma katastrofe, Zemljotres u San Andreasu, režiser Bred Pejton (Oličenje zla) i glavni glumac Dvejn Džonson opet udružuju snage kako bi snimili film o čudovištima, koji je ni manje ni više nego baziran na arkadnoj video igri sa kraja 80-ih godina prošloga vijeka. Rampage je serija video igara koju je izdao Midway, američka kompanija za pravljenje i izdavanje video igara, koja je prosto tjerala omladinu da ubaci još koju kovnicu u njihovu arkadnu mašinu, kako bi nastavili sa uništavanje kompletnog jednog grada, igrajući kao jedan od tri ponuđena čudovišta.

Već na samom početku filma Rampage postaje jasno da ovdje nije riječ o tipičnoj ekranizaciji video igre i da je cilj njegovih autora zapravo da snime jedan visokobudžetni film o čudovištu koji će pokazati sve prednosti CGI tehnologije ljubiteljima ovih spektakularnih filmova. Režiser Pejton je još jednom pokazao da se dobro snalazi sa nevjerovatnim filmskim pričama. Nakon uvjerljivo prikazanog razarajućeg zemljotresa koji cjepa San Andreas, ništa manje nije uspješan i u prikazivanju tri čudovišta koja to iste rade jednoj drugoj metropoili. Borbe nesretnih vojnika sa mutiranim životinjama su snimljene veoma dobro iako su nezbježni toliko puta viđeni snimci iz vojnog komandnog centra u kojem nadređeni prati akciju svoga tima preko nekoliko monitora. Kako se postepeno gase svi monitori u komandnom centru, jasno shvatamo da šaka ljudi ma koliko bila spreman i dobro opremljena nije dorasla ovim ogromnim mutiranim predatorima. Direktor fotografije Džaron Presan uspjeva da vještim pomjeranjem kamere dočara veličinu ovih džinovskih životinja a da pri tome ne zapostavi mišićavog protagonistu filma. Nažalost isto tako brzo postaje jasno da se režiser Pejton i ekipa previše trude da od ovog filma naprave ozbiljnu i na momente emotivnu filmsku dramu, i propušaju priliku da se propisno narugaju na sopstevi račun. Scena iz trejlera u kojoj popularni Rok komentariše spospobnost džinovskog vuka da još i leti nije dovoljna i očigledno je stavljena tu samo iz razloga da privuče publiku željnu kamperske filmske zabave. Takođe, prozivke mnogih kritičara na račun scenarista ovog filma zaista stoje. Iskusni scenarista Karlton Kjus (serije Izgubljeni, Kolonija, Soj, Motel Bejts, Neš Bridžis, Pustolovine Briska Kauntija mlađeg) se daleko bolje snalazi radom na serijama nego sa dugometražnim filmovima, dok mu ni nepotrebno mnogobrojne kolege, Adam Stikijel (Kad vodenjak pukne), Rajan Dž. Kondal (serija Kolonija, Herkul) i Rajan Engl (Putnik, Non-stop), nisu od velike pomoći. Njihova greška se možda najbolje vidi u portretu stereotipskih negativaca, a njihove šale mnogo češće ne uspjevaju nego što uspjevaju. Izdvaja se jedna šala u kojoj gorila Džordž pokazuje srednji prst Roku, i to nekoliko puta za redom. Nažalost trejler filma nam je odao sva tri filmska čudovišta koja se pojavljuju u filmu Rampage i propustio priliku da nas bar pojava džinovskog aligatora iznenadi u trećem činu filma.

Dvejn Džonson (Džumandži: Dobrodošli u džunglu, Brzi i žestoki 8, Obavještajci, Brzi i žestoki 7, Znojem do love) nastavlja uspješan niz akcioni filmova u kojima je akcenat stavljen na komediju. Naomi Haris (Mjesečina, Skajfol, 28 dana kasnije) izvlači koliko može iz neinspirativnog scenarija, dok veoma raspoloženi Džefri Din Morgan (Nadzirači, serija Okružen mrtvima) uspjeva da nas dobro zabavi i pri tom popularno rečeno krade svaku scenu u kojoj se nalazi. Treba pohvaliti dobru epizodu Džoa Manganijela (Liga pravde, Čarobni Majk XXL).

Rampage je sasvim ugodan holivudski film o čudovištima koji može biti veoma zabavan pod uslovom da se ne shvati previše ozbiljno.

Preporuka sličnih filmova i ekranizacije video-igara:

Datum recenzije: 14.04.2018. godine