Montaža: Nikolas De Tot
Izdavačka kuća: Lionsgate, StudioCanal UK
Studio: Ombra Films, StudioCanal, The Picture Company
Trajanje: 1h 45min
Budžet: $30 Milliona
Zarada: $

Majkl Mek Koli (Lijam Nison) saopštava svom bivšem policijskom partneru Marfiju (Patrik Vilson) da je dobio otkaz na poslu i da ima velikih finansijskih problema. U vozu na putu kući Majkl upoznaje misterioznu ženu (Vera Farmiga) koja mu obećava veliki novac ukoliko pronađe jednu osobu na vozu i stavi na njenu torbu GPS odašiljač. Majkl ubrzo shvata da nije riječ o neslanoj šali i da je njegov život kao i život njegove porodice ugrožen, i započinje potragu.

Nakon kratkog, ali poprilično uspješnog skretanja sa puta, u vidu trilera o preživljavanju Opasnost Iz Dubine, katalonski režiser Žaume Kulet-Sera se odmah zatim vraća u šine i nastavlja seriju akcijskih hitova sa Ircem Lijamom Nisonom u glavnoj ulozi. Nakon niza akcijada, Bezimeni, Non-Stop i Noćna Potjera, dinamični dvojac po četvrti put udružuje snage i snimaju akcioni triler čija radnja je velikim dijelom smještena u putnički voz. Trojica scenarista Bajron Vilinger, Filip De Blasi i Rajan Engl, od kojih je samo Engl prethodno radio na scenariju za jedan dugometražni film i to upravo za Non-Stop, su osmislili klasičnu hičkokovsku priču u kojoj se jedan običan čovjek nađe u neobranom grožđu i prisiljen je da se snalazi kako zna i umije, ukoliko želi da ostane živ.

Uvod u kojem jedna misteriozna žena nudi Majklu Mek Koliju priliku da zaradi preko potreban novac, će svakako zainteresovati publiku i natjerati je da sa velikom sumnjom posmatra svakog od putnika na vozu. Režiser Kulet-Sera se pobrinuo da publika zna samo onoliko koliko i protagonista filma, koji je igrom slučaja ni manje ni više nego bivši policajac, kako bi naglasio element misterije u filmu. Neiskusni scenaristički trojac krije putnika koji Majkl treba da pronađe u vozu, na način da servira gomilu iritantnih i na prvi pogled sumljivih lica, za koje se kasnije naravno ispostavlja da nisu oni ti koje Majkl traži. Ista predvidljiva metoda je primjenjena i za ostale zaplete i preokrete u filmu. Scene bespoštedne borbe u uskom prostoru voznih kabina su uzbudljive i zabavne za gledati iako kamera Pola Kamerona (Pirati Sa Kariba: Salazarova Osveta, Deža Vi, Kolateral, Čovjek Pod Vatrom) ponekad prebrzo kruži oko boraca, kao i kroz sam voz u želji da doprinese dinamici scene. Isto tako, sam Katalonac pred kraj filma ubacuje nekoliko neuvjerljivih i pretjeranih akcijskih scena namjenjenih isključivo ljubiteljima skupih holivudskih akcionih vratolomija.

Lijam Nison (Noćna Potjera, Bezimeni i Non-Stop) nimalo ne posustaje u ovakvim i sličnim ulogama, a treba pohvaliti bivše demonologe a sada misterioznu ženu i policajca Veru Farmigu i Patrika Vilsona, kao i Sema Nila (Lov Na Divljake, Konačni Horizont, Park Iz Doba Jure, Opasno More), Džonatana Benksa (Čista Hemija) i zaboravljenu Elizabet Makgovern (Fajter, Prozor Spavaće Sobe, Bilo Jednom U Americi, Regtajm, Obični Ljudi).

Putnik je zabavan i na momente uzbudljiv triler koji svakako može da se pogleda, ali koji će brzo potonuti u zaborav.

Datum recenzije: 04.02.2018. godine