Izdavačka kuća: Cinerama Releasing Corporation, 20th Century Fox
Studio: ABC Pictures, Talent Associates, Amerbroco Films
Trajanje: 1h 53min
Zemlja: UK, SAD
Budžet: $2.2 Milliona
Zarada: $8 Milliona

Psi od slame (engl. Straw Dogs) je američko-britanski igrani film snimljen 1971. godine u režiji Sema Pekinpoa, poznat kao najkontroverznije ostvarenje njegove filmografije odnosno jedan od najkontroverznijih filmova svog vremena. Predstavlja adaptaciju romana The Siege of Trencher's Farm (Opsada Trencherove farme) škotskog pisca Gordona M. Vilijamsa. Protagonist, koga tumači Dastin Hofman, je Dejvid Sumner, američki profesor matematike koji zajedno sa svojom privlačnom suprugom Ejmi (čiji lik tumači Suzan Džordž) dolazi provesti godišnji odmor u njenom rodnom mjestu u Cornwall-u. Radnja prikazuje kako dio lokalnih žitelja zamrzi Sumnerove i kako pritajeno neprijateljstvo eskalira kroz ispočetka sitne incidente u sve ozbiljnije nasilje, koje će na kraju muža natjerati da i sam koristi nasilje kako bi obranio živote. Sema Pekinpo je film došao snimati u produkciji njegovog poznanika Danijela Melnika, i to nakon što ga je dotada matični studio Warner Bros. bio otpustio poslije neugodnih iskustava sa prekoračenjem budžeta i kaotičnom produkcijom prethodnog filma Balada o Cable Hogueu. Peckinpah nije previše cijenio originalni roman, ali ga je shvatio kao dobru priliku da u scenariju iznese ideje antropologa Roberta Ardreja iz knjige The Territorial Imperative prema kojima svako ljudsko biće instiktivno brani vlastitu teritoriju. U tu je svrhu značajno izmijenio mnoge detalje zapleta i likova, pa je tako izbačen lik kćeri Sumnerovih, a Ejmi pretvorena u mladu, seksualno oslobođenu i flertu sklonu ženu. Scenario je, također, u odnosu na roman nasilje i njegove posljedice učinio daleko ozbiljnijim i eksplicitnijim, te mu je dodao i seksualnu komponentu koje nije bilo u predlošku. Za lik Davida je izabran Hofman koji je bio intrigiran idejom da se pacifistički intelektualac u određenim okolnostima može transfomirati u krvoločnog ubicu. Psi od slame su nakon premijere zabilježili solidan komercijalni uspjeh, ali su kritike bile podijeljene. Dok je dio hvalio Pekinpovu režiju, dotle je dio bio šokiran eksplicitnošću nasilja, ali još više scenom silovanja koja je proglašena "pornografskom" te bila predmetom cenzure i izbacivanja u nizu država. Ona je izazvala dodatne kontroverze i zbog svoje ambivalentnosti, odnosno Pekinpove montaže koja je sugerirala da žrtva barem djelomično uživa u njemu, a što je proglašeno odrazom autorove mizoginije i seksizma. Osim feministkinja su film napali i ljevičari i liberali, držeči da se njime promovira vigilantističko uzimanje zakona u svoje ruke i fašizam. Te su kontroverze koincidrale sa sličnim zamjerkama filmovima kao što su Prljavi Hari i Paklena pomorandža, odnosno potakle raspravu o tome da je tadašnja filmska industrija otišla predaleko u prikazu nasilja. Godine 2011. je snimljen istoimeni remake sa radnjom smještenom u ruralni Misisipi, koji je izazvao daleko manje kontroverzi, ali i je imao i manje uspjeha.

(OVAJ TEKST JE PRIVREMENO PREUZET SA VIKIPEDIJE I STAJAĆE OVDJE SVE DOK NE URADIM RECENZIJU ZA OVAJ FILM)

Psi od slame je jedan od najkontroverznijih filmova svog vremena.

Datum recenzije: 29.08.2018. godine