PRIZIVANJE ZLA (2013)

Glumci: Vera Farmiga, Patrick Wilson, Ron Livingston, Lili Taylor

Režija: James Wan

Scenario: Chad Hayes i Carey Hayes

Žanr: Horor/ Misterija/ Triler

Trajanje: 1h 52min

1971. godine Carolyn (Lili Taylor), Roger Perron (Ron Livingston) i njihovih petoro djece se usljevaju u novu kuću. Već prve noći dešavaju se čudne pojave za koje porodica sumnja da su natprirodne. Carol odlučuje da kontaktira poznate demonologe, bračni par Ed (Patrick Wilson) i Lorraine Warren (Vera Farmiga). Demonolozi obavljaju istragu i zaključuju da je potrebno uraditi egzorcizam. Film je baziran na istinitim događajima. Demonolozi Ed i Lorraine Warren su stvarno postojali i njihovi izvještaji o natprirodnim pojavama su inspirisali Amytvilleski užas, događaj koji je prethodio ovom. Lorraine Warren i Andrea Perron su radili kao savjetnici na Prizivanju zla, i tvde da je film vjerno prikazao kobna dešavanja.

James Wan koristi dug kadar tokom scene useljavanja kao najavu svojih impresivnih sposobnosti. Demonolozi ne žure sa egzorcizmom nego pokušavaju naći razumna objašnjenja ovim pojavama, dok porodica reaguje na način koji nam djeluje logičan. Protagonisti uglavnom izbjegavaju glupe poteze karakteristične za ovaj žanr. Iako smo većinu pojednačnih dijelova filma već vidjeli, integracija u jednu cjelinu je ono što je pohvalno. Režiser koristi uglavnom duge kadrove, postepeno gradi atmosferu i uz pomoć jezive muzike i veoma raspoloženih glumaca, maestralno šalje trnce niz kičmu. Umjesto CGI tehnologije radije koristi lutke i rekvizite iz tog perioda. Pokazuje i odličnu sposobnost održavanja tenzija tokom trajanja cijelog filma. Ne žuri sa pokazivanjem demona, jer zna da ni tona šminke ni hektolitri krvi ne mogu da nadmaše jezu izazvanu strahom od nepoznatog. Direktor fotografije John R. Leonetti se pobrinuo za dobar izgled filma.

Ron Livingston i Lili Taylor su uvjerljivi roditelji koji ne znaju kako da se nose sa novonastalom situacijom. Patrick Wilson bilježi još jednu dobru ulogu pod Wanovom režiserskom palicom. Vera Famiga je odlična kao demonolog koji daje sve od sebe da zaštiti ovu porodicu.

Iako ne donosi mnogo toga novog, Prizivanje zla je rijedak primjer visokobudžetnog horora novije Hollywoodske produkcije koji zaslužuje epitet napet, ali i strašan.

Datum recenzije: 15.09.2016
Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=39106456