PRIZIVANJE ZLA 2 (2016)

Glumci: Vera Farmiga, Patrick Wilson, Frances O'Connor, Madison Wolfe, Simon McBurney, Franka Potente

Režija: James Wan

Scenario: Chad Hayes, Carey W. Hayes, James Wan, David Leslie Johnson

Žanr: Horor/ Misterija/ Triler

Trajanje: 2h 14min

1977. godine porodica Hodgson svjedoči čudnim dešavanjima, koja su možda paranormalne prirode. Samohrana majka Peggy (Frances O'Connor) je zabrinuta za svoje dvije ćerke Janet (Madison Wolfe) i Margaret (Lauren Esposito) i sinove Billija (Benjamin Haigh) i Johnnija (Patrick McAuley). Vijest dolazi do poznatih američkih istraživača paranormalnih pojava Ed i Lorraine Warren i oni dolaze u London da daju svoje mišljenje. Konsultuju se sa kolegama iz struke Mauricom Grosseom (Simon McBurney) i Anitom Gregory (Franka Potente) o vjerodostojnosti ovih pojava.

James Wan je pored nespornog režiserskog talenta i filmofil koji ljubav prema sedmoj umjetnosti, stavlja ispred materijalizma. Odbija basnoslovnu ponudu producenata, da režira novi nastavak serijala Paklene ulice, da bi uradio ovaj nastavak njegovog hvaljenog horora. Wan je prvi dio snimao sa namjerom da dobije PG-13 rejting, da bi mu komisija dodijelila R rejting, uz obrazloženje da, iako film ne ispunjava kriterijume za to, jednostavno je previše strašan. Prizivanje zla 2 je snimao sa željom za R rejting i to se primjeti.

James Wan pokazuje da mu nije potrebno izolovano američko imanje da se njegovi protagonisti osjećaju nezaštićenim. Ruralni dio Engleske uz dosta magle i još jednu jezivu muzičku podlogu Josepha Bishare, djeluje jednako strašno, ako ne i strašnije. Početna scena u kojoj demonolog Lorraine putem seanse proživljava zlodjela mladog ubice je zastrašujuća. Wan ne zaboravlja da je za uspjeh filma potrebno da brinemo za njegove protagoniste. Demonolozi daju sve od sebe da pomognu nesrećnoj porodici, koja nije tražila da se nađe u ovoj situaciji. Postavlja se i jako interesantno pitanje cijene koju treba da plate da bi im pomogli. Ipak, stiče se utisak da je riječ o klasičnom Hollywoodskom nastavku i da se dodatnih 20-ak minuta u odnosu na prvi dio itekako osjeti. Više demona ne mora obavezno biti strašnije od jednog. Interesantno je da je scena završnog obračuna na samom posteru filma.

Vera Faminga i Patrick Wilson opet pokazuje da im uloge demonologa i bračnog para Warren zaista odgovaraju. Frances O'Connor je dobar izbor za krhku majku, iako je manje zanimljiva od Lili Taylor iz prvog djela. Lauren Esposito je odličan izbor za mladu Margaret. Simon McBurney i Franka Potente su dobra pojačanja filma.

Iako je Wanov talenat neosporan stiče se utisak da se ponavlja i da traži više strpljenja uz siromašniju nagradu.

Datum recenzije: 18.09.2016
Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=49041898