POSLEDNJI ZADATAK (1973)

Glumci: Džek Nikolson, Otis Jang, Rendi Kvejd, Klifton Džejms, Kerol Kejn

Režija: Hal Ešbi

Scenario: Robert Towne

Žanr: Komedija/ Drama

Trajanje: 1h 44min

Poslednji zadatak je američki igrani film snimljen 1973. godine u režiji Hala Ashbyja. Po žanru je mješavina drame, komedije i filma ceste, a predstavlja adaptaciju istoimenog romana Darryla Ponicsana. Protagonisti, koje tumače Jack Nicholson i Otis Young, su dva pripadnika američke ratne mornarice kojima je dodijeljen vojno-policijski zadatak prilikom koga mladog mornara (koga tumači Randy Quaid) trebaju sprovesti u vojni zatvor na izdržavanje dugogodišnje kazne zbog sitne krađe. Radnja prikazuje kako se sažale na njega, te mu prilikom putovanja nastoje pružiti alkohol, žene i druge oblike provoda koje godinama neće moći vidjeti. Snimanje filma su pratile brojne poteškoće, velikim dijelom vezane uz scenarij Roberta Townea koga je studio Columbia Pictures smatrao neprihvatljivim zbog ogromne količine eksplicitnih i krajnje vulgarnih psovki koje se koriste u dijalogu; sam je projekt pokrenut tek nakon što se za njega zainteresirao Nicholson, tada jedna od najpopularnijih hollywoodskih zvijezda, inače Towneov dobar prijatelj. Glumac Rupert Crosse je, pak, morao napustiti projekt nakon što mu je dijagnosticiran rak pluća, te je ulogu preuzeo Otis Young. Američka mornarica je odbila surađivati sa ekipom, ali se daleko susretljivijim pokazala kanadska, pa su scene filma koje se odvijaju u mornaričkim bazama snimljene u Torontu. Iako je na premijeri u Los Angelesu dočekan vrlo dobro, Columbia ga je odbila distribuirati nekoliko mjeseci, sve dok nije bio prikazan na Kanskom festivalu gdje je Nicholson, koji često tvrdi da mu je to najbolja uloga u životu, osvojio nagradu za najboljeg glumca. The Last Detail se danas često navodi kao jedno od najuspješnijih ostvarenja u karijeri Hala Ashbyja, odnosno Novog Hollywooda.

Poslednji zadatak je odličan film.

Datum recenzije: 16.11.2018. godine