PODIJELJEN (2016)

Glumci: James McAvoy, Anya Taylor-Joy, Betty Buckley, Haley Lu Richardson, Jessica Sula

Režija: M. Night Shyamalan

Scenario: M. Night Shyamalan

Žanr: Horor/ Triler

Trajanje: 1h 57min

Kevin Wendel Crumb (James McAvoy) otima tri tinejdžerke, Claire (Haley Lu Richardson), Marciju (Jessica Sula) i Casey (Anya Taylor-Joy) i zaključava ih u podrum. Kevinu je dijagnostifikovan disasocijativni poremećaj identiteta i pomoć mu godinama pruža psihijatrica Dr. Karen Fletcher (Betty Buckley). Karen pokušava da ustanovi zašto joj se jedna od Kevinovih alter-ličnosti obratila za pomoć. Naime, čak 23 osobe žive u Kevinu i često se smjenjuju jedna poslije druge. Neke od ovih ličnosti su potpuno bezopasne dok druge imaju sklonosti ka nasilju i mogu biti velika prijetnja mladim djevojkama.

M. Night Shyamalan dobro koristi efektnu statičnu kameru Mikea Gioulakisa i uz prijeteću muzičku temu West Dylana Thordsona započinje film scenom otmice. Otmica se dešava na javnom mjestu u pola bijela dana i to nasumice odabranim mladim djevojkama, što izaziva strah i nevjericu kod publike. Shyamalana najviše zanima mlada Casey. On vuče podmuklu paralelu između njenog života prije i tokom same otmice. Ponekad scene iz njene mladosti sa svojim užasima nadmašuju sve ono što trpi u zatočeništvu. Shyamalan se trudi da prikaže što više Kevinovih alter-ličnosti, često primjenjući neobičan i iznenađujuće zabavan crni humor. Publika ne može a da se ne nasmije uprkos teškoj temi filma. Scene sa psihijatricom Karen dobro objašnjavaju Kevinovu bolest i pripremaju teren za kasnije događaje. Svaka od Kevinovih podjeljenih ličnosti pokazuje jedinstvene sklonosti i hemijska kompozicija tjela se prilagođava isključivo njima. Samo jedan od njih boluje od dijabetesa i prinuđen je da sebi daje injekcije. Publika ne može uvijek da vjeruje Kevinu i prinuđena je da ponekad, poput psihijatrice, pogađa koja ličnost trenutno dominira Kevinom. Tokom trećeg čina Shyamalan napušta sve ove ideje bazirane na naučnim osnovama i nažalost pravi nepotrebno velik iskorak u nepristupačan teren. On takođe koristi zadnju scenu filma da smjesti Podijeljen u isti univerzum kao i njegov prethodni uradak, Nesalomljiv. Naime, Kevin Wendell Crumb je trebalo da se pojavi u Nesalomljivom, dok ga režiser nije izbacio zbog balansa likova.

James McAvoy je svakako kičmeni stub filma. On pravi suptilne promjene u Kevinovom karakteru i publika primjećuje razliku između velikog broja različitih likova koje igra. Anya Taylor-Joy pravi veoma dobar portret napaćene tinejdžerke, a zaboravljena Betty Buckley se takođe dobro snalazi u ulozi dobronamjerne i posvećene doktorice.

Podjeljen je svakako odvažan film i dobar podsjetnik Shyamalanovog pomalo zaboravljenog talenta.

Datum recenzije: 27.02.2017. godine