POD KOŽOM (2013)

Glumci: Scarlett Johansson, Jeremy McWilliams, Dougie McConnell, Kevin McAlinden

Režija: Jonathan Glazer

Scenario: Walter Campbell, Jonathan Glazer

Žanr: Drama/ Horor/ Naučna Fantastika

Trajanje: 1h 48min

Motociklista (Jeremy McWilliams) preuzima beživotno tijelo mlade žene (Lynsey Taylor Mackay) i odnosi ga pred nepoznatu golu ženu (Scarlett Johansson). Scarlett uzima njenu odjeću i odlazi u šoping centar da kupi šminku. Ona je vanzemaljac koji počinje da zavodi muškarce i da ih odvodi u nepoznatu prostoriju iz koje više ne izlaze. Film je baziran na istoimenoj knjizi Michela Fabera.

Režiser Jonathan Glazer i ekipa su se koristili nesvakidašnjim načinom snimanja filma. Većina muškaraca koje je Scarlett Johansson zavela nisu profesionalni glumci već obični prolaznici koji su se tu slučajno zadesili. Dosta dijaloga je improvizovano i snimljeno sa skrivenim kamerama.

Glazer pravi interesantan potez i izbjegava naratora filma, tako da su sva dešavanja otvorena sopstvenoj interpretaciji. Scarlett dosta vremena provodi proučavajući ljude. Gleda ih kako su okupirani fizičkim izgledom, kako uvijek žure, smiju se i svađaju. Pod Kožom se može shvatiti kao metafora za bitnost unutrašnje ljepote naspram one vanjske. Boravak ovog vanzemaljskog bića na našoj planeti je popraćen uznemirujućom muzičkom kompozicijom Mise Levija. Scarlett je opasan predator koji je svjestan muške slabosti na žensku ljepotu. Neobične prostorije u koje ih odvodi su ispunjene crnom tečnošću vanzemaljskog porijekla. Glazer zatim dobro pokazuje uticaj nepredviđenih okolnosti na nju. Običan gest ljudske nesebičnosti i upoznavanje čovjeka sa deformisanim licem dezorijentišu Scarlett. Njoj najvjerovatnije nisu jasne ove nove emocije i ona ne zna kako da se nosi sa njima. Pod Kožom pokušava veoma suptilno da ukaže na važnost pa čak i smisao ljudskog života. Završnica filma je zaista originalna i ostaviće jak utisak na gledaoca. Grazer često koristi dokumentarističke kadrove koji pomalo kvare opšti utisak filma. A nedostatak pouzdanih pojašnjenja se neće svidjeti baš svima.

Scarlett Johansson je odličan izbor za vanzemaljca sa grižnjom savjesti. Profesionalni vozač Jeremy McWilliams se dobro snašao u ulozi njenog pomagača.

Pod Kožom je veoma originalan naučno fantastični film koji se kvalitetom izdvaja od mnogih drugih filmova novijeg datuma.

Preporuka još sličnih filmova: