POBJEŠNJELI MAX: AUTOPUT STRAHA (2015)

Glumci: Tom Hardy, Charlize Theron, Nicholas Hoult, Hugh Keays-Byrne, Rosie Huntington-Whiteley, Riley Keough, Zoë Kravitz, Abbey Lee, Courtney Eaton

Režija: George Miller

Scenario: George Miller, Brendan McCarthy, Nico Lathouris

Trajanje: 2h

Nakon nuklearnog holokausta i kraha civilizacije, svijet je poprimio oblik napuštene pustare. Max Rockatansky (Tom Hardy) je uhvaćen od strane Ratnih Momaka, armije tiranina Besmrtnog Joa (Hugh Keays-Byrne), i koriste ga kao prisilnog donora krvi, za mladog ratnika Nuxa (Nicholas Hoult). Jedna od Joovih poručnika, Imperator Furiosa (Charlize Theron), je poslana u njenom dobro opremljenom kamionu, da pokupi benzin. Kada ona skrene sa puta, Joe shvata da je prevaren i on šalje cijelu svoju armiju da uhvati Furiosu.

Australijski režiser i scenarista George Miller je nakon uspješne trilogije Pobješnjeli Max, koja se prikazivala krajem 70-ih i početkom 80-ih godina prošloga vijeka, zapravo dugi niz godina planirao i četvrti dio serijala. Ideja za Pobješnjeli Max: Autoput Straha je započela još sredinom 90-ih godina prošloga vijeka, ali su pokušaji snimanja morali biti odgođeni zbog terorističkog napada 9/11 i američkog rata u Iraku. Nakon animiranog filma Ples Malog Pingvina, Miller je najavio nove avanture Maxa Rockatanskog, koje su se, nakon opet nekoliko odlaganja, ipak dogodile. Uloga pustinjskog ratnika je dodjeljena Tomu Hardiju, umjesto ostarjelog i sada nepopularnog Mela Gibsona.

George Miller je zajedno sa britanskim kultnim crtačem stripova Brendanom McCarthijem, koji je takođe dizajnirao mnoga vozila i osmislio izgled mnogih filmskih likova, i australijskim scenaristom Nicom Lathourisom, osmislio relativno originalnu i zanimljivu priču. Primarna tema preživljavanja je uspješno preuzeta iz originalne trilogije, i prikazuje manje i veće grupe preživjeli ljudi, koji su primorani da se bore za opstanak, u svijetu pod ekološkim kolapsom i u društvu, u kojem je zavladala moralna dekadencija. Besmrtni Joe drži veliku grupu ljudi potčinjenim, a uhvaćene nesretnike koristi na jeziv način. Većina Joovih ratnika će drage volje umrjeti zbog Boga u kojeg vjeruju, a jedino što traže je da neko to posvjedoči. Za razliku od svojih prethodnika, Pobješnjeli Max: Autoput Straha suptilno dopušta žensku prevlast, nakon što je muški dio populacije, doveo svijet do ivice ambisa. Ako znamo da je Holivud danas gotovo nesposoban za kvalitetne ženske likove, Pobješnjeli Max: Autoput Strah, samo zbog ovoga, zaslužuje veliki plus.

George Miller naravno ostavlja više nego dovoljno mjesta za adrenalinske vratolomije na putu i Pobješnjeli Max: Autoput Straha nikako neće razočarati fanove ovog filmskog serijala. Miller je vratio iz penzije direktora fotografije Johna Sealea, i zajedno su odradili zaista spektakularne i veoma duge akcijske sekvence, koje su svojevrsni zaštitni znak ovog serijala, a koje danas, ovako kvalitetne, veoma rijetko viđamo u bioskopima. Miller i Seale vješto manipulišu brojem slika u frejmu koje vidimo u jednoj sekundi, pa je tako svaka akcijska scena, ma koliko učesnika imala, jasna gledaocima. Na filmu je radilo preko 150 kaskadera, od kojih su neki čak olimpijski atletičari, pa ne nedostaje raznih vratolomija, iako neke scene djeluju iskarikirano i pomalo kvare utisak ove impozantne potjere. Treba još istaknuti zasluge kostimografkinje Jenny Beavan.

Tom Hardy je odličan izbor za ćutljivog ali harizmatičnog ratnika, kojem nije problem da prepusti mjesto pod reflektorom, Imperatoru Furiosi, u izvrsnom izdanju Charlize Theron. Korpulentni Hugh Keays-Byrne se opet pokazuje kao dobar izbor za negativca, a prijatno iznenađenje filma je Nicholas Hoult, portretom mladog ratnika, koji ni malo ne mari za svoj život.

Pobješnjeli Max: Autoput Strah je odličan dodatak ovom filmskom serijalu, i jedan od najboljih old-school akcijada kakvoj Holivud odavno nije posvjedočio.

Datum recenzije: 17.07.2017. godina