Izdavačka kuća: Warner Bros. Pictures
Studio: Metro-Goldwyn-Mayer, Warner Bros.
Trajanje: 1h 58min
Zemlja: Ujedinjeno Kraljevstvo, SAD
Budžet: $90-106 Milliona
Zarada: $

Bogata nasljednica Lara Kroft (Alisija Vikander) saznaje od Ane Miler (Kristin Skot Tomas) da će imanje njenog oca biti prodano ukoliko ona ne prihvati očevo nasljedstvo. Lara prihvata očevo nasljedstvo i ubrzo pronalazi očevo istraživanje vezano za Himiko, mitsku kraljicu države Jamataji, za koju se vjerovalo da posjeduje velike moći. Iako joj je otac ostavio jasnu poruku da uništi njegovo istraživanje, Lara odbija da posluša i kreće u istraživanje.

Tomb rider je jedan od najpopularnijih serijala video-igara sredinom 90-ih godina prošloga vijeka. Atraktivna Lara Kroft, glavna junakinja ovog serijala, je brzo pokupila simpatije mladih gejmera širom svijeta i postala svojevrsna ikona pop kulture. Prva filmska adaptacije je došla početkom XXI vijeka, sa filmom Lara Kroft: Pljačkaš grobova u kojem je naslovnu junakinju igrala Anđelina Džoli. Lara Kroft: Pljačkaš grobova je naišao na mlak odziv kritike ali je zato postigao veliki komercijalni uspjeh i očekivano je snimljen jedan nastavak, Lara Kroft: Kolijevka života.

Oživljavanje ovog kratkotrajnog filmskog serijala nastalog po video igri je povjereno norveškom režiseru Roaru Uthaugu (Talas, Bjekstvo), dok je glavna uloga pripala Šveđanki, Alisiji Vikander. Svim ljubiteljima video-igara, odmah postaje jasno da se film Pljačkaš grobnica uglavnom bazira na istoimenoj video-igri iz 2013. godine, koja je inače, baš poput ovog filma, ustvari reboot - novo osmišljavanje ovog serijala video igara. Poznata protagonistkinja je na samom početku svog dugog putovanja i stvari ne idu odmah baš onako kako bi trebale. Neobično je vidjeti je kako grca od bola ležeći u blatu i kako je po prvi put prinuđena da sama krpi i previja svoje rane. Izdvaja se nekoliko poprilično uzbudljivih scena, dobro snimljenih kamerom Džordža Ričmonda (Kingsman: Tajna služba, Kingsman: Zlatni krug), u kojima Lara Kroft zamjenjuje biciklističku jurnjavu ulicama Londona sa borbom za preživljavanje na olujnom moru. Nekoliko over-the-top scena u kojima skok filmske Lare Kroft dosta podsjeća na skok igraće heroine, neće publici previše pokvariti ugođaj. Vidimo takođe, i situaciju u kojoj je prinuđena da po prvi put ubije čovjeka sa lukom i strelom. Nažalost ubrzo nakon Larinog dolaska na skriveno ostrvo i upoznavanja negativca filma, postaje jasno da scenaristi filma, Ženeva Robertson-Dvore i Alister Sidons (Nož u našim leđima), nisu imali gotovo nikakvog prethodnog filmskog iskusta i da je radnja filma Pljačkaš grobnica ustvari generička i previše dobro poznata svim ljubiteljima kako filmova tako i video igara. Preokreti u filmu su gotovo očigledni, a mozgalice koje su junaci prisiljeni da rješavaju su donekle uzbudljive, ali su ipak uglavnom neispirativne i ne tjeraju publiku da upotrebi sive moždane ćelije. Poslednje u nizu razočarenja dolazi na samom kraju filma kada režiser Uthaug i ekipa pozivaju publiku da pogleda i potencijalni budući nastavak ovog filma, i kada saznajemo da ćemo najvjerovatnije imati još jednu filmsku franšizu.

Alisija Vikander (Dankinja, Eks mašina, Šifra U.N.C.L.E.) se svojski potrudila da dočara sve početne muke voljene heroine. Volter Gogins (Podlih osam, Đangova osveta, Predatori) je uspio da iz nezahvalnog scenarija izvuče koliko - toliko uspješnog negativca. Treba pohvaliti solidne, Danijela Vua (Warcraft: Početak, Nova policijska priča), Dominika Vesta (300 - Bitka kod Termopila, Doušnici) i samo pomenuti nedovoljno iskorištene Britance, Kristin Skot Tomas (Engleski pacijent, Četiri vjenčanja i sahrana) i Dereka Jakobija (Ubistvo u Orijent ekspresu, Gosford park, Gladijator).

Pljačkaš grobnica je nadprosječan primjerak filmske ekranizacije video-igre koji će sasvim dobro zabaviti publiku ali koji će, isto tako, brzo pasti u zaborav.

Preporuka sličnih filmova i ekranizacije video-igara:

Datum recenzije: 19.03.2018. godine