PISAC IZ SJENKE (2010)

Glumci: Ewan McGregor, Pierce Brosnan, Kim Cattrall, Olivia Williams, Timothy Hutton, Jon Bernthal, Tim Preece, Robert Pugh, David Rintoul, Eli Wallach

Režija: Roman Polanski

Scenario: Robert Harris

Žanr: Misterija/ Triler

Trajanje: 2h 8min

Sam film je relativno lako ocijeniti, ali često određena dešavanja indirektno vezana za njega mogu da stave na kušnju objektivnost kritičara. Upravo je to slučaj sa filmom Pisac iz sjenke reditelja Romana Polanskog. Umjesto filma u prvom planu je bila optužnica koja tereti režisera za silovanje 13-godišnje djevojčice, 1977. god. u Americi. Režiser je priznao krivicu da bi nedugo zatim pobjegao u Francusku. Tokom promovisanja filma zadesio se u Švajcarskoj. Amerika je tražila njegovo izručenje, ali ga (nažalost) nije dobila.

Bivši ministar Velike Britanije Adam Lang (Pierce Brosnan) unajmljuje pisca iz sjenke (Ghost Writer) koga igra Ewan McGregor, da mu dovrši biografiju. Pisac putuje u Massachussets i upoznaje Adama i njegovu suprugu Ruth (Olivia Williams). Dosadno pisanje biografije se polako pretvara u nešto mnogo značajnije. Film je nastao po knjizi Duh, pisca Roberta Harrisa. On je istovremeno i scenarista filma.

Ko bi rekao da je priča o neimenovanom protagonisti, koji uprkos velikoj opasnosti želi da istjera istinu na vidjelo, upravo ono što nedostaje ustajaloj filmskoj sceni. Polanski nam, po ko zna koji put, pokazuje svoje impresivne režiserske sposobnosti. Stilski odrađenim kadrovima i kvalitetnom pričom postepeno gradi atmosferu. Scene interijera su kroz kameru Pawela Edelmana jednako sumorne kao i predjeli Nove Engleske. Scenario je varljivo jednostavan i ne gubi vrijeme na nepotrebne dijelove. Obuhvata manji krug pedantno odabranih ljudi, koji su dužni da obave svoj dio posla da bi priča došla do svog svršetka. Muzika Alexandrea Desplata jasno evocira misterioznost ali i strah od nepoznatog.

Glumci su na visini zadatka. Ewan McGregor je ubjedljiv kao istrajni pisac, dok mu Pierce Brosnan dobro parira u sebi atipičnoj ulozi. Treba još pohvaliti odličnu Oliviju Williams.

Pisac Iz Sjenke je odličan politički triler koji zna da nagradi strpljenje gledaoca.

Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=50409767