Studio: CJ Entertainment
Trajanje: 2h 12min
Zemlja: Južna Koreja
Jezik: Korejski
Budžet: $13,5 miliona južnokorejskih vona
Zarada: $257,2 miliona

Parazit (korejski. G, Gisaengchung) je film iz Južne Koreje 2019. godine u režiji Bong Jun Houa. Scenarij pišu Bong Jun Ho i Han Jin Won, i filmske zvijezde Son Kan Ho, Li Son Gong, Pak So Dam, Choi Vu Shik i Cho Jo Joon. porodica infiltrirajući se u svoje domaćinstvo i predstavljajući se kao nepovezani, visoko kvalifikovani pojedinci. Film je premijerno prikazan na Filmskom festivalu u Kanu 2019. godine, gde je postao prvi južnokorejski film koji je osvojio Zlatnu palmu i prvi koji je jednoglasno pobedio od filma. Plava je najtoplija boja 2013. godine. Potom ga je objavila CJ Entertainment u Južnoj Koreji 30. maja 2019. godine. Film je dobio univerzalno kritičko priznanje i proglašen je jednim od najboljih južnokorejskih filmova ikad i jednim od najboljih filmova 2010-ih. Među brojnim priznanjima, Parasite je osvojio 92 vodeće nagrade na 92. dodjeli nagrada Akademije, za najbolju sliku, najboljeg redatelja, najbolji originalni scenarij i najbolji film na stranom jeziku. Postao je to prvi južnokorejski film koji je dobio Oscara, kao i prvi film koji nije na engleskom jeziku koji je osvojio nagradu Akademija za najbolju sliku. Na 77. dodjeli nagrada Zlatni globus, Parasite je osvojio nagradu za najbolji film na stranom jeziku. Na 73. dodjeli filmskih nagrada Britanske akademije dobio je četiri nominacije, osvojivši nagradu za najbolji ne-engleski film i najbolji originalni scenarij. Takođe je postao prvi film koji nije na engleskom jeziku koji je osvojio nagradu za najboljeg glumca u asocijaciji.

Parazit je impresivno filmsko ostvarenje koje odiše originalnošću i kod kojeg je svakako primjetna beskompromisna vizija njegovog talentovanog autora.

Datum recenzije: 23.03.2020. godine
Poster filma: By