OTVORI VRATA PRAVOM (2008)

Glumci: Kare Hedebrant, Lina Leandersson, Per Ragnar, Ika Nord, Peter Carlberg

Režija: Tomas Alfredson

Scenario: John Ajvide Lindqvist

Žanr: Drama/ Horor/ Romansa

Trajanje: 1h 55min

Oskar (Kare Hedebrant) je dvanaestogodolišnji dječak koji živi sa svojom majkom Yvonne (Karin Bergquist) u Stokholmu. Oskar je često meta napada svojih vršnjaka i on većinom provodi svoje slobodno vrijeme planirajući osvetu. Jedno veče on upoznaje mladu djevojku Eli (Lina Leandersson). Otvori Vrata Pravom je ekranizacija istoimene knjige Johna Ajvidea Lindqvista.

Tomas Alfredson pravi dobar potez i izdvaja vezu dvoje mladih ljudi, prilikom ekranizacije Lindqvistove opsežne knjige. Alfredson pri tom, veoma spretno izbjegava ustajale horor i vampirske motive, kompjuterski generisane slike i eksploatacijsko nasilje. Mladi i nesigurni Oskar se odlično uklapa sa misterioznom Elle. On mašta o ubijanju kao izlazu iz svojih problema, dok je ona prisiljena da ubija. Njihovo upoznavanje je odrađeno bez žurbe i suvišnih riječi. Ono što počinje kao nevina ljubavna priča dobija iznenađujući preokret. Hladni i usamljeni predjeli Skandinavije i strašna muzika Johana Soderqvista, prave odličan kontrast ovoj nevinoj mladalačkoj priči. Tomas Alfredson i direktor fotografije Hoyte van Hoytema su se pobrinuli za izuzetno stilizovane kadrove koji ovom filmskom ostvarenju daju poetsku izražajnu estetiku. Horor scene su rijetke ali veoma zastrašujuće. Ono što vidimo u ovim scenama je dobro ukombinovano sa užasom koji naš mozak umisli, kada se kamera okrene u suprotnom smjeru.

Tomas Alfredson je godinu dana tražio odgovarajuće glumce za uloge mladog Oskara i Eli. Na kraju se ovaj trud itekako isplatio. Kare Hedebrant odlično skida zbunjenog i preplašenog dječaka, dok se Lina Leandersson izvrsno snalazi u ovoj nezahvalnoj ulozi. Treba pohvaliti Pera Ragnara, čiji Hakan je dosta ublažen u odnosu na knjigu.

Otvori Vrata Pravom je zaista prijatno filmsko osvježenje, koje treba preporučiti svakom punoljetnom filmofilu.

Datum recenzije: 19.03.2017. godine