Izvorni naslov: Avengers: Infinity War
Žanr: Akcija/ Avantura/ Fantazija
Režija: Entoni Ruso, Džo Ruso
Scenario: Kristofer Markus, Stiven Makfili
Producent: Kevin Fajgi
Bazirano na: Osvetnici, Sten Li, Džek Kirbi
Glumci: Robert Dauni jr., Mark Rafalo, Kris Evans, Kris Hemsvort, Džeremi Rener, Kris Prat, Benedikt Kamberbač, Tom Holand, Čedvik Bouzman, Pol Rad, Tom Hidlston, Džoš Brolin, Skarlet Džohanson, Elizabet Olsen, Sebastijan Sten, Pol Betani, Vin Dizel, Bredli Kuper, Dejv Bautista, Entoni Maki, Kobi Smalders, Zoi Saldana, Karen Gilan, Benisio del Toro, Don Čidl, Gvinet Paltrou, Tesa Tompson, Andžela Baset, Benedikt Vong, Pom Klementif, Danaj Gurira, Letiša Rajt, Vinston Djuk
Muzika: Alan Silvestri
Kamera: Trent Opalok
Montaža: Džefri Ford, Metju Šmit
Izdavačka kuća: Walt Disney Studios Motion Pictures
Studio: Marvel
Trajanje: 2h 29min
Budžet: $300 Milliona
Zarada: $1.710 Bilion

Tanos (Džoš Brolin) i njegovi poručnici sakupljaju kamenje beskraja koje će im pružiti moć da zavladaju cijelom galaksijom. Osvetnici i njihovi saveznici udružuju snage kako bi im stali na put.

Deset godina nakon velikog bioskopskog hita Gvozdeni čovjek, u kojem je Robert Dauni jr. odigrao ulogu života kao ekscentrični milijarder Toni Stark, i brojnih nastavaka i popularnih spin-off nastavaka i velikog broja super-heroja različitih moći i sposobnosti koje smo upoznali i zavolili tokom ove plodne Marvelove filmske decenije, došao je trenutak da se gomila ovih maskiranih heroja konačno udruži i suoči sa do sada najvećim stripovskim negativcem, Tanosom. Tanosa je veoma vješto najavio režiser Jos Vedon u početnim kadrovima filma Osvetnici, a sada je došao trenutak da bolje upoznamo njegove motive i namjere. Prvo što treba pohvaliti je trejler za film Osvetnika: Rat beskraja. Dok većina trejlera danas oda preveliki dio radnje filma u želji da zadobije našu pažnju, trejler za Osvetnike: Rat beskraja to uspjeva bez velikih spoilera. Isto tako ovaj trejler uspjeva da nas vještom montažom kadrova prevari o određenim dijelovima radnje.

Ovaj najnoviji nastavak Osvetnika je podijeljen u dva dijela i povjeren režiserima Entoniju i Džou Ruso, dvojici braće koje fanovi serijala itekako pamte po dobrom (Kapetan Amerika: Građanski rat, Kapetan Amerika: Zimski vojnik). Braća Ruso započinju film Osvetnici: Rat beskraja na jedan odvažan i spektakularan način i stavljaju do znanja da su dorasli ovom ni malo lakom zadatku. Odmah vidimo Tanosa i njegovu skupinu ološa, kako se iživljavaju na već poraženim protivnicima, kao i samog Tanosa koji se sa lakoćom obračunava sa Hulkom, najsnažnijim predstavnikom Osvetnika. Svima je dobro poznata snaga ovog zelenog čudovišta i isto tako svima odmah postaje jasno da je Tanos tvrd orah. Sa druge strane, nije baš najjasnije šta se desilo sa Hulkom nakon što je nestao u završnim kadrovima filma Osvetnici: Era Altrona.

Braća Ruso i scenaristi Kristofer Markus i Stiven Makfili, zaslužni za filmsku trilogiju Kapetan Amerika i za Tor: Mračni svijet, donose očekivanu ali na kraju dobru odluku da podjele naše super-heroje u nekoliko grupa i pošalju ih na različite dijelove ove filmske galaksije. Ova odluka se pokazala višestruko korisnom jer je pomogla njenim autorima da što bolje predstave veliki broj super-heroja, do sada neviđen u jednoj ekranizaciji stripa, i ne dozvole njihovom egu da uzrokuje beskrajni niz rasprava i svađa. Isto tako, pruža se prilika za spajanje onih junaka čija međusobna hemija će izazvati najviše smjeha kod publike, a da se pri tome previše ne izgubi esencija originalnih filmova. Zabavno je vidjeti uvijek ozbiljnog nordijskog Boga Tora sa šaljivom ekipom Čuvara Galaksije, a stari dobri znalci Kapetan i Bakija su u društvu jednako ozbiljnog Crnog Pantera. Fanovi ovog filmskog serijala dobro znaju da humor uvijek ide uz Gvozenog čovjeka, kao i uz mladog dječaka u odjelu pauka, pa ne čudi previše zašto su baš njih dvoje spojeni. Ovaj dvojac je nedavno viđen u takođe uspješnom nastavku, Spajdermen: Dolazak kući. Za očekivati je naravno da mnogi heroji padnu u drugi plan, tačnije da ustupe svoje dragocjene filmske munute svojim kolegama po kostimu. Ekipa filma se svojski potrudila da svakom od ovih super-heroja da svrhu, ali ovaj filmski spektakl ne bi mnogo izgubio da je dobar dio ovih kostimiranih junaka takoreći sjeo na klupu za odmor, odmah pored Hokaja. Dok Gvozdenog čovjeka, Tora i recimo Doktora Strejndža vidimo često u filmu, dobar dio ekipe je sveden na samo pokoji potez i rečenicu i naravno na završnu borbu, u kojoj svi udružuju snage. Još jedan bitan razlog zbog kojeg su svi akteri razbacani unaokolo je i taj što je omogućio autorima filma da nas što bolje upoznaju sa negativcem Tanosom, za kojeg možemo reći da je ispunio naša očekivanja, ali i da jednostavnu pokažu zašto su Osvetnici: Rat beskraja jedan od najskupljih filmova u filmskoj istoriji. Braća Ruso i njhov česti saradnik, direktor fotografije Trent Opalok (Kapetan Amerika: Građanski rat, Kapetan Amerika: Zimski vojnik) su odlučili da Osvetnici: Rat beskraja bude prvi igrani film koji je u potpunosti snimljen IMAX kamerama. Do sada su ove kamere korištene u filmu Kapetan Amerika: Građanski rat, ali samo tokom istina duge borbene sekvence smještene na aerodrom. Scene borbe u Osvetnicima: Rat beskraja između Tanosovih sljedbenika i Gvozdenog čovjeka, Doktora Strejndža i Hulka na američkim ulica ne zaostaju previše za impozantnim filmskim kadrovima udaljenih i rasprostranjenih dijelova galaksije. Treba pohvaliti scene u kojima upoznajemo kreatora beskrajne rukavice, koju Tanos nosi i uz pomoć koje gospodari kamenjem beskraja.

Zamjerki filma nema mnogo ali su itekako primjetne. Prvenstveno, humora ima previše i on ne dozvoljava ovom filmu da ima depresivni karakter kakav treba da ima, kojeg su svi trejleri za ovaj film najavljivali, i zbog kojeg, na kraju, bi ovaj završetak filma bio zaista efektan. Konstantni humor koji, u slučaju autora ovih skromnih redaka, češće ne uspjeva nego što uspjeva, prosto nam ne dozvoljava da se zaista zabrinemo za ove kostimirane junake, ma koliko ozbiljno djelovala situacija u kojoj su se zatekli. Isto tako, svim ljubiteljima devete umjetnosti je dobro poznato da akteri u stripovima ne ostaju dugo mrtvi.

Glumci su unjeli dosta potrebne energije u svoje dobro znane uloge i nemaju problema da nas ubjede u svoje namjene. Prednjače Robert Dauni jr. (Gvozdeni čovjek trilogija, Osvetnici, Šerlok Holms), Benedikt Kamberbač (Doktor Strejndž, Igra kodova, Zvezdane staze: Prema tami, Hobit: Šmaugova pustošenja), Kris Hemsvort (Tor, Tor: Mračni svijet) i Tom Holand (Spajdermen: Dolazak kući, Kapetan Amerika: Građanski rat), prvenstveno zbog veće minutaže od ostatka ekipe. Svakako najveće pohvale idu na račun američkog glumca Džoša Brolina (Inherent Vice, Nema zemlje za starce), kojeg gomila CGI nije sprječila da djeluje zastrašujuće, ali i da pokaže emotivnu stranu ovog super-negativca.

Osvetnici: Rat beskraja je svakako uspješan nastavak Marvelove beskrajne filmske priče kojeg treba preporučiti prvenstveno ljubiteljima spektakularnih filmova.

Datum recenzije: 02.05.2018. godine