OSMI PUTNIK (1979)

Glumci: Tom Skerritt, Sigourney Weaver, Veronica Cartwright, Harry Dean Stanton, John Hurt, Ian Holm, Yaphet Kotto

Režija: Ridley Scott

Scenario: Dan O'Bannon

Žanr: Horor/ Naučna Fantastika

Trajanje: 1h 57min

Trgovački svemirski brod Nostromo se vraća kući na Zemlju, sa sedmočlanom posadom u stanju kibernetičkog sna: kapetan Dallas (Tom Skerritt), izvršni direktor Kane (John Hurt), oficir za specijalne poslove Ripley (Sigourney Weaver), navigator Lambert (Veronica Cartwright), oficir zadužen za naučna pitanja Ash (Ian Holm) i inžinjeri Parker (Yaphet Kotto) i Brett (Harry Dean Stanton). Glavni kompjuter svemirskog broda, Majka, detektuje misteriozni signal sa obližnjeg planetoida i prateći standardnu politiku kompanije, Majka budi posadu. Posada spušta Nostroma na ovaj planetoid i započinje istragu, koja otkriva vanzemaljsko stvorenje, ksenomorf.

Veoma lijepi početni kadrovi svemira, popraćeni upozoravajućom Goldsmithovom muzikom, oduševljavaju publiku, ali u isto vrijeme šalju joj prijateljsko upozorenje. Nostromo je svakako impozantan svemirski brod i adekvatno mjesto za obračun ljudi i superiorne vanzemaljske sile. Sam interijer ove istrošene svemirske letjelice je izuzetno pogodan za ovog filmskog ubicu. Nostromo namjerno podsjeća na utrobu zvijeri i u nekoliko zastrašujućih filmskih kadrova, teško je u njemu primjetiti nepomičnog ksenomorfa. Scenarista Dan O'Bannon se pobrinuo da posadu ovog svemirskog broda čine uvjerljivi i prosti ljudi iz radničke klase, čija je glavna briga, da li će im ovo skretanje sa kursa, biti dodatno plaćeno.

Najveće zasluge za uspjeh Osmog Putnika, svakako idu režiseru Ridliju Scottu. Zaista je pravo zadovoljsto, gledati ovog britanskog majstora na djelu. Britanac nas tjera da zbunjeno čekamo protagonistu filma, a zatim, čim pomislimo da smo ga pronašli, prisiljava nas da gledamo jezive prizore njegovog stradanja. Scott odlično tempira ksenomorfa i uspješno prikazuje sve faze njegovog rasta. Nakon kratkog pojavljivanja u čahuri, gledamo njegov ubrzan rast, kroz zastrašujuću, antologijsku scenu sa nesretnim Kaneom. Taman kada pomislimo da smo vidjeli najgore, Ridley nas razuvjerava. Ksenomorf postaje zmijoliko i dijabolično stvorenje, koje izaziva paralizirajući strah, kod protagonista, ali i kod publike. Završni obračun je izuzetno napet zahvaljujući uskim i odmjerenim kadrovima iz ruke, Dereka Vanlinta. Zasluga za izgled ksenomorfa ide na adresu švajcarskog nadrealnog umjetnika, H. R. Gigera, a Jerry Goldsmith je zaslužan za veoma kvalitetnu muzičku kompoziciju.

Sigourney Weaver je izvrsna kao Ripley, jedini član posade koji ne dozvoljava da je savlada panika. Ellen Ripley je spravom jedna od najpoznatijih ženskih heroina u filmskoj istoriji. Tom Skerritt vrlo dobro skida kapetana koji daje sve od sebe da se nosi sa novonastalim haosom, Veronica Cartwright se odlično snašla kao preplašena navigatorica leta, dok ništa manje impresivni nisu talentovani Ian Holm, nesretni John Hurt i nezaboravni inžinjeri Yaphet Kotto i Harry Dean Stanton.

Osmi Putnik je jedan od najznačajnijih i najboljih filmova snimljenih krajem 70-ih godina prošloga vijeka.

Osmi Putnik filmski univerzum i još ponešto:

Datum recenzije: 09.04.2017. godine