OSMI PUTNIK: KOVENANT (2017)

Glumci: Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Demián Bichir, Carmen Ejogo

Režija: Ridley Scott

Scenario: John Logan, Dante Harper

Žanr: Horor/ Naučna Fantastika/ Triler

Trajanje: 2h 02min

2104. godine kolonizacijski brod Kovenant je na putu do planete Origae-6, sa dvije hiljade kolonista i hiljadu embriona na brodu. Glavni kompjuter ovog svemirskog broda, Majka, upozorava na obližnju ekploziju, koja nanosi veliku štetu ovom svemirskom brodu. Tokom popravka broda, posada čuje radio prenos sa obližnje i nepoznate planete. Kapetan broda Oram (Billy Crudup), ignoriše savjet stručnjaka za teraformiranje Daniels (Katherine Waterston), i naređuje posadi da istraži ovu nepoznatu planetu. Posadu čine još glavni pilot Tennessee Faris (Danny McBride), vodnik Lope (Demián Bichir), biolog Karine Oram (Carmen Ejogo), Maggie Faris (Amy Seimetz), bolničar Upworth (Callie Hernandez) i Ricks (Jussie Smollett). Posadi pomaže Walter (Michael Fassebender), nova vrsta androida koji je izgledom identična modelu David (kojeg u filmu Prometej takođe igra Michael Fassebender). Osmi Putnik: Kovenant se nastavlja na radnju Prometeja, i objašnjava dešavanja prije Osmog Putnika.

Prometej je nakon svog izlaska, naišao na mlak odziv kritike i uglavnom veliko razočarenje fanova. Većina ljubitelja ovog filmskog univerzuma je sa velikim očekivanjem priželjkivala bespoštednu borbu ljudi sa ksenomorfom i jednostavno nije bila spremna na ove drastične promjene u serijalu. Prometej je ispunio dato obećanje i ponudio neke odgovore o nastanku ksenomorfa, ali je to uradio koristeći kompleksne filozofske teme, koje su većini gledaoca djelovali nerazumljivo i samim tim dosadno. Režiser Ridley Scott je uvažio zamjerku fanova i on je, zajedno sa scenaristima Jackom Paglenom i Michaelom Greenom, osmislio interesantnu priču, koja sadrži više nego dovoljno sukoba između različitih vrsta predatora.

Nakon početnog prikaza naziva filma popraćenog muzikom Jerrija Goldsmitha, prvog od mnogim posveta samom početku ovog filmskog serijala, Osmi Putnik: Kovenant nastavlja priču svoga prethodnika i odmah vidimo sličnosti između ovih filmova. Naziv filma opet nosi ime svemirskog broda, dok je njegova posada ponovo prisiljena da zakorači nedirnutim teritorijama. Scenaristi Green i Paglen smišljaju uvjerljive razloge zbog kojih grupa svemirskih putnika dovodi u pitanje svoju misiju, dok misteriozna planeta izgleda veoma lijepo, zahvaljujući trudu direktora fotografije, Dariusza Wolskog. Scott se opet zanimljivo igra sa klišejima sličnih filmova i osuđuje svakog ko se odvoji iz grupe. Muzika Jeda Kurzela postepeno, ali prilično jasno stavlja do znanja da se protagonistima loše piše i potvrđuje riječi samog režisera filma, da raj ne može biti raj, jer on neizbježno krije naznake nečeg zlokobnog.

Prvi kontakt ljudi sa smrtonosnim čudovištem je dobro odrađen i publika strahuje za ovu šaku izmišljenih junaka. Scott još jednom pokazuje da nije za staro gvožđe i da još uvijek zna da nas zatekne i preplaši, a zatim nas zavodljivo uvlači u dileme dokonog androida, uz nezaobilazne, ali ovaj put blago dozirane, filozofske teme. Muzika iz frule androida jasno podsjeća na muzičku temu Prometeja, dok će pažljiviji filmofili primjetiti interesantnu posvetu Leanovom Lawrencu Od Arabije i Scottovom Istrebljivaču. Osmi Putnik: Kovenant se na zanimljiv način nadovezuje na svog prethodnika, pravi mnoge izmjene koje uglavnom možemo prihvatiti, i koje proširuju ovaj filmski univerzum. Film daje samo dio odgovora jer želi da razmišljamo i sami spajamo preostale tačke. Završna potjera kroz uzane hodnike, ventilacione otvore i čak krov svemirskog broda, je veoma uzbudljiva. Interesantan je vizuelni spektrum iz ugla ksenomorfa, koji proganja nesretnu grupu ljudi, i koji svakako dosta podsjeća na Fincherov Osmi Putnik 3.

Osmi Putnik: Kovenant je prvi film iz ovog serijala filmova o ksenomorfu, koji je izašao nakon smrti H.R. Giger, švajcarkog umjetnika zasluženog za izgled ovog dijaboličnog predatora.

Najveći adut filma je ponovo Michael Fassebender svojom složenom izvedbom androida. Katherine Waterston je veoma dobar izbor za običnu putnicu koja pokazuje veliku dozu pribranosti. Waterston, poput Noomi Rapace i Sigourney Weaver, ima tu dozu "žene iz komšiluka", dobro pomješane sa odlučnošću filmske junakinje. Billy Crudup je takođe dobar kao obični radnik, koji se ne snalazi najbolje u ulozi kapetana svemirskog broda. Treba pohvaliti raspoložene Dannija McBridea, koji pokazuje da je mnogo više od običnog komičara, zatim Demián Bichir, hrabru Amy Seimetz i prestašenu Carmen Ejogo, koja daje uvjerljiv poretret žene, koja se nalazi u smrtnoj opasnosti.

Osmi Putnik: Kovenant je dobar nastavak koji uspješno proširuje ovaj filmski univerzum, ali u isto vrijeme vraća se na njegove izvanredne početke. Velika je šteta što će mnogi aspekti ovog odvažnog filma naići na prezir prosječnog filmofila.

Osmi Putnik filmski univerzum i još ponešto:

Datum recenzije: 17.06.2017. godine