OSMI PUTNIK 3 (1992)

Glumci: Sigourney Weaver, Charles Dance, Charles S. Dutton, Lance Henriksen

Režija: David Fincher

Scenario: David Giler, Walter Hill, Larry Ferguson

Žanr: Akcija/ Horor/ Naučna Fantastika

Trajanje: 1h 54min

Požar zahvata kolonijalni svemirski brod Sulaco i glavni kompjuter lansira kapsule za spašavanje. Kapsula, u kojoj se nalaze Ellen Ripley (Sigourney Weaver), mlada Newt (Danielle Edmond), Hicks (Michael Biehn) i oštećeni android Bishop (Lance Henriksen), sleće na Fiorina "Fury" 161, kaznionicu, u kojoj se nalaze muški zatvorenici sa "dupli-Y hromozom" sindromom. Naime u XXII vijeku, genetska mutacija je u određenim muškim osobama, prouzrokovala njihovo nasilno antisocijalno ponašanje. Doktor Jonathan Clemens (Charles Dance), takođe zatvorenik ove kaznene kolonije, saopštava Ripley da je ona jedini preživjeli, i da je upravnik zatvora Harold Andrews (Brian Glover), upozorava da će njeno prisustvo imati neželjeni efekat na zatvorenike. Ripley zatraži autopsiju na mladoj Newt, u strahu da nosi embrion vanzemaljskog tijela. Uprkos protestima upravnika i njegovog asistenta Aarona (Ralph Brown), doktor obavlja autopsiju.

Osmi Putnik 3 je drugi nastavak veoma cijenjenog filmskog serijala koji je, tokom svoje produkcije, ima velikih problema. Ovaj priželjkivani nastavak je promjenio veliki broj scenarista i režisera, od kojih je svaki tjerao vodu na svoju vodenicu. Producenti filma su se napokon odlučili za priču scenariste Vincenta Warda, dok je teret režisera pao na mladog i perspektivnog režisera video-spotova, Davida Finchera. Wardova ideja da jednu od najvećih ženski heroina, smjesti u muški zatvor, sa gomilom sociopata i silovatelja, je sa pravom naišla na negodovanje fanova. Nakon starog dobrog uvoda u kojem se Ellen Ripley, budi iz dugog sna, režiser nam ipak daje lažnu nadu da će ponovitii uspjeh svojih prethodnika. Susret Ripley i androida Bishopa se dobro nadovezuje na Cameronov Osmi Putnik 2, a scenaristi David Giler, Walter Hill i Larry Ferguson su pokupili još nekoliko dobrih stvari iz prijašnjih nastavaka. Jedna od njih je svakako nesposobnost trenutnog vođe, koja prisiljava našu hrabru heroinu da istupi iz mase i preuzme teret odgovornosti na sebe. Osmi Putnik 3 je otišao korak dalje i osudio svog lidera Aarona, na koeficijent inteligencije od samo "85". Režiser Fincher se odlučio za drugačiji pristup odnosu između Ellen Ripley i ksenomorfa, koji se ovaj put češće kreće na četiri noge, poput pripadnika porodice mačaka. Susreti zatvorenika sa ovim četvoronogim CGI predatorom su ponekad napeti, ali su uglavnom svedeni na duge kadrove kamere koja proganja nesretne zatvorenike. Takođe, brzo primjećujemo mnoge teško prihvatljive ideje, poput činjenice da kaznena kolonija Fury 161, uopšte nema nikakvo oružje. Naime, glavna glumica Sigourney Weaver je veliki protivnik oružja i upravo je to bio jedan od njenih uslova za repriziranje ove uloge. Da stvar bude još gora, Osmi Putnik 3 je uglavnom lišen androida, iako je ovo sintetičko biće imalo važnu ulogu u oba prethodna dijela. Sa druge strane, direktor fotografije Alex Thomson je dobro obavio svoj posao i Osmi Putnik 3 izgleda veoma dobro. Zlobnici će reći da film izgleda mnogo bolje nego što zaslužuje.

Režiser filma David Fincher je bio ogorčen svojim završnim produktom i javno se odrekao ovog filma. Za neuspjeh je okrivio mješanje čelnika studija u njegov posao i nedovoljno vremena za snimanje filma. 2003. godine Osmi Putnik 3 je doživeo novu verziju, koja je koliko-toliko popravila reputaciju filma. Rad na novoj verziji filma je prošao bez učešća režisera Davida Finchera.

Glumci su veoma dobro obavili svoj posao. Sigourney Weaver ne ponavlja bravuru iz Osmog Putnika 2, ali je svakako dobro iznjela svoju heroinu. Charles Dance je takođe uvjerljiv kao dobronamjerni doktor, isto kao i Charles S. Dutton, portretom vjernika koji ponekad poseže za rigoroznim metodama da održi red u ovom zatvoru. Treba pohvaliti Briana Glovera, Ralpha Browna i Petea Postlethwaita.

Osmi Putnik 3 je razočarenje svim fanovima prva dva dijela, ali je ipak riječ o dobro odglumljenom nastavku, koji dobro izgleda i koji je drugačiji od ostalih filmova iz serijala. Upravo zbog svoje autentičnosti, ovaj nastavak je pristojan dodatak ovom filmskom serijalu.

Osmi Putnik filmski univerzum i još ponešto:

Datum recenzije: 18.06.2017. godine