OSMI PUTNIK 2 (1986)

Glumci: Sigourney Weaver, Michael Biehn, Paul Reiser, Lance Henriksen, Bill Paxton, William Hope, Jenette Goldstein, Al Matthews, Carrie Henn

Režija: James Cameron

Scenario: James Cameron

Trajanje: 2h 17min

Ellen Ripley (Sigourney Weaver) je spašena nakon dugogodišnjeg lutanja svemirom. Zaposlenici Weyland-Yutani korporacije sumnjaju u njenu priču o ksenomorfu, jer je planeta na kojoj su pronašli vanzemaljska jaja, sada naseljena kolonija Hadleys Hope. Kada se iznenada prekine kontakt sa ovom kolonijom, predstavnik korporacije Weyland-Yutani, Carter Burke (Paul Reiser) i poručnik kolonijalnih marinaca Gorman (William Hope), pitaju Ripley da ide sa njima da ispitaju ovu smetnju. Iako u početku odbija poziv, Ripley mjenja mišljenje, pod uslovom da istrijebe svaki vid vanzemaljske prijetnje. Pored marinaca, na svemirskom brodu Sulaco, se nalazi i android Bishop (Lance Henriksen).

Scottov Osmi Putnik je odmah nakon izlaska stekao veliko poštovanje fanova i filmski kritičara i postao jedan od najznačajnijih naučno-fantastičnih filmova iz tog perioda. Sa nastavkom se nije žurilo i on je došao kao dijelo tada još uvijek neafirmisanog režisera, Jamesa Camerona. Zadatak pred njim nije bio ni malo lagan, ali je talentovani kanađanin nadmašio sva očekivanja.

Za razliku od svog kolege iz struke, Ridlija Scotta, James Cameron se odlučio za akciono - avanturistički pristup ovoj tematici. Kanađanin je obavio izvrstan posao i ne zaboravljajući fanove prvog dijela, ponudio dosta toga novog ovom filmskom serijalu. Pohvalno je vidjeti u ovom nastavku, koplje koje je iskorišteno u završnom obračunu prvog dijela serijala. Filmski junaci više nisu prosti radnici trgovačkog svemirskog broda, već paravojna grupa vojnika, koja je specijalno istrenirana za ovakve situacije. Cameron namjerno pravi duži uvod i kroz zabavne i veoma lukave vinjete nas upoznaje sa svojim marincima i udara temelj, koji će mu kasnije omogućiti briljantne karakterne transformacije. Junakinja ostaje ista, ali joj je ovaj put posvećeno više vremena. Košmar koji Ripley doživljava pred polazak, je svakako dobra najava užasa koji ih tamo čeka, ali takođe i zanimljiv hommage prvom dijelu ovog filmskog serijala.

Kolonizacija planete LV-223 je samo jedna u nizu dobrih ideja. Sama pomisao da ljudi bezbrižno žive na ovoj planeti, ne sluteći užas koji ona krije, je zastrašujuća. Rekreacija Nostroma je odlično odrađena. Hodnici su puni rešetki i ventilacionih otvora, iz kojih uvijek prijeti opasnost od ksenomorfa. Većina scena je snimljena pod plavim svjetlom da se dobije otuđeni i prijeteći osjećaj. Ubijanjem više ksenomorfa, Osmi Putnik 2 gubi dio napetosti koju je njegov prethodnik imao, ali Cameron to brzo nadoknađuje veoma uzbudljivim akcijskim sekvencama. Automatske puške i oklopna vozila iz filma, su dobili logičan i uvjerljiv redizajn i zaista djeluju futuristički. Iako su dobro pripremljeni i uvjereni u svoju militarističku superiornost, marinci doživljavaju naglo buđenje. Jasna je i veoma pohvalna metafora za Vijetnam, jer su američki vojnici doživjeli sličnu sudbinu u ovoj dalekoj azijskoj državi. Završnica filma je odrađena u realnom vremenu i može kvalitetom parirati završnom obračunu Ellen Ripley i ksenomorfa iz prvog dijela. Treba obavezno pohvaliti i odličnu muziku Jamesa Hornera.

Sigourney Weaver potvrđuje svoju reputaciju jedne od najvažnijih ženskih filmskih heroina. Ellen Ripley je sjajan primjer žene koja se odvažno suočava sa svojim najvećim strahovima. Michael Biehn je odličan kao vođa koji vodi primjerom, a ne povišenim glasom. Bill Paxton je mnogo više nego komični odušak, dok su Paul Reiser, Lance Henriksen i William Hope zaista odlično obavili svoj dio posla. Mlada Carrie Henn se dobro snašla kao hrabra Newt.

Iako inferioran svom prethodniku, Osmi Putnik 2 je izvrstan nastavak koji je privukao ovom serijalu veliki broj novih obožavatelja sedme umjetnosti.

Osmi Putnik filmski univerzum i još ponešto:

Datum recenzije: 05.05.2017. godine