OPKLADA VIJEKA (2015)

Glumci: Kristijan Bejl, Stiv Karel, Rajan Gozling, Bred Pit

Režija: Adam Makej

Scenario: Adam Makej, Čarls Randolf

Žanr: Biografija/ Komedija/ Drama

Trajanje: 2h 10min

Opklada vijeka Opklada veka (engl. The Big Short) američki je biografsko-dramski film iz 2015. godine reditelja Adama Makeja snimljen po motivima iz istoimene knjige Majkla Luisa. Producenti su Didi Gardner, Džeremi Klajner, Arnon Milčan i Bred Pit. Scenaristi su Adam Makej i Čarls Randolf. Glumačku ekipu čine Kristijan Bejl, Stiv Karel, Rajan Gozling i Bred Pit. Muziku je komponovao Nikolas Britel. Premijera filma je bila 11. decembra 2015. godine. Po žanru je mešavina drame i crne komedije, a protagonisti su grupa finansijskih stručnjaka i berzovnih spekulanata koji 2005. godine samostalno jedni od dolaze do zaključka da je tadašnji veliki uspon cena nekretnina neodrživ i da će one naglo kolabirati i dovesti do sloma berzi i velike ekonomske krize. Radnja filma prikazuje kako njihova upozorenja o katastrofi niko - ni banke, ni državni regulatori, ni mediji - ne shvataju ozbiljno, ali i kako koriste priliku da se vlastitim spekulacijama na tim događajima obogate. Film se isticao satiričnim tonom i povremenim korišćenjem dokumentarnog stila, kao i nekoliko scena u kojima slavne ličnosti nastoje laičkoj publici na uprošćen način objasniti ekonomske teorije i koncepte. Budžet filma je iznosio 28 miliona dolara. Zarada od filma je 55 miliona dolara. 14. januara 2016. godine film Opklada veka je dobio nominacije za 5 Oskara uključujući nominacije za najbolji film, najbolju režiju (Adam Makej) i najboljeg glumca u sporednoj ulozi (Kristijan Bejl).

Opklada vijeka je veoma dobar američki biografsko-dramski film.

Datum recenzije: 15.11.2018. godine