OPASAN METOD (2011)

Glumci: Keira Knightley, Viggo Mortensen, Michael Fassbender, Vincent Cassel

Režija: David Cronenberg

Scenario: Christopher Hampton

Žanr: Biografija/ Drama/ Romansa

Trajanje: 1h 39min

Sabinu Spielrein (Keira Knightley) dovode u psihijatrijsku bolnicu Burgholzli kod mladog doktora Carla Junga (Michael Fassbender). Jung koristi metode asocijacije rječi i interpretacije snova da pi pomogao histeričnoj pacijentkinji. Nakon Sabrininog oporavka, Dr Jung i direktor bolnice Eugen Bleuler (Andre Hennicke), pozivaju je da im pomogne u radu sa pacijentima. Stvari u bolnici komplikuje dolazak neuravnoteženog doktora Ottoa Grossa). Jungov dobar prijatelj, Sigmund Freud (Viggo Mortensen) ima drugačije metode lječenja od njega. Film je baziran na pozorišnoj predstavi The Talking Cure, Christophera Hamptona. Sama predstava je uveliko inspirisana knjigom Opasan Metod: Priča o Jungu, Freudu i Sabrini, Johna Kerra. Christopher Hampton je ujedno i scenarista filma.

David Cronenberg dobro iskoristi inteligentan scenario Christophera Hamptona, i predstavlja nam kompleksan odnos Junga, Freuda i Sabrine. Dvojica intelektualaca su dobri prijatelji koji zbog različitog pogleda na psihoanalizu imaju česte rasprave. Histerična Sabrina je idealan pacijent za demonstraciju same metode psihoanalize. Seanse između nje i dr. Junga su vrlo dobro odrađene i u njima doktor koristi razgovor i igru asocijacije rječi, da pronađe uzrok njenih problema. Imamo priliku vidjeti same početke psihoanalize i neke njene metode koje danas smatramo zaostalim. Cronenberg zatim vješto koristi nestabilnog doktora Ottoa Grossa, da pokaže tanku liniju između racionalnog i instinktivnog ponašanja i da dovede u pitanje samu doktorsku etiku. Cronenberg dobro implementira i Jungovo predviđanje masovnog stradanja ljudi. Treba još pohvaliti dobru rekreaciju Beča, XX vijeka.

Michael Fassbender i Viggo Mortensen su odličan izbor za naslovne uloge, a dobro se sa njima nosi Keira Knightly. Treba pohvaliti i Vincenta Cassela.

Opasan Metod je provokativan film koji se dobro nosi sa ovom složenom tematikom.

Datum recenzije: 22.01.2017