Studio: SBS Distribution
Trajanje: 2h 010min
Zemlja: Francuska, Njemačka
Jezik: Francuski
Budžet: $9.1 Miliona
Zarada: $12.7 Miliona

Ona (franc. Elle) psihološki je triler iz 2016. u francusko-njemačko-belgijskoj koprodukciji. Režirao ga je holandski režiser Pol Verhoven, dok je scenario napisao Dejvid Berk na osnovu romana Oh... Filipa Điana. Glavna protagonistkinja filma je Mišel Leblank (tumači je Izabel Iper), koja nakon što je silovana od strane nepoznatog muškarca u svom domu, započinje igru mačke i miša sa nasilnikom. Film Ona je prvi Verhovenov film nakon desetogodišnje pauze. Prvobitno je bio plan da se film snimi na engleskom jeziku, ali se odustalo od te ideje, jer je reditelj shvatio da ne može snimiti film ovako delikatne tematike u okviru pravila puritanske političke korektnosti u SAD, ali i zbog nemogućnosti da se pronađe odgovarajuća glumica voljna da glumi ovakvu ulogu. Nikol Kidman, Dajana Lejn, Džulijana Mur, Kejt Blančet i Kejt Vinslet samo su neke od onih koje su odbile saradnju, nakon što su pročitale scenario. Kada je Verhoven dobio ponudu da film režira u Francuskoj, iskoristio je priliku da angažuje Izabel Iper, sa kojom je dugo želeo da sarađuje. Iper je, pre nego što joj je ponuđena uloga, pročitala roman, a i po soptvenim rečima dugogodišnja je obožavateljka filmova Pola Verhovena. Film je premijerno prikazan na Kanskom festivalu 2016, u okviru glavnog takmičarskog programa. Filmski kritičari su ga ocenili pozitivnim filmskim recenzijama. Bio je zvanični kandidat Francuske za 89. dodelu Oskara, ali nije ušao u uži krug. Osvojio je dva Zlatna globusa - za najbolju glavnu glumicu u igranom filmu (drama) i za najbolji film van engleskog govornog područja.

(OVAJ TEKST JE PRIVREMENO PREUZET SA VIKIPEDIJE I STAJAĆE OVDJE SVE DOK NE URADIM RECENZIJU ZA OVAJ FILM)

Ona je drama itekako vrijedna vaše pažnje.

Datum recenzije: 12.09.2018. godine