ODRED OTPISANIH (2016)

Glumci: Will Smith, Jared Leto, Margot Robbie, Joel Kinnaman, Viola Davis, Jai Courtney, Jay Hernandez, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Ike Barinholtz, Scott Eastwood, Cara Delevingne

Režija: David Ayer

Scenario: David Ayer

Žanr: Akcija/ Avantura/ Komedija

Trajanje: 2h 3min

Nakon smrti Supermana, obavještajac Amanda Waller (Viola Davis) regrutuje tim opasnih kriminalaca i stavlja ih pod kontrolu pukovnika Ricka Flaga (Joel Kinnaman). Tim se koristi kao potrošni materijal američke vlade, a čine ga Deadshot (Will Smith), Harley Quinn (Margot Robbie), El Diablo (Jay Hernandez), Kapetan Boomerang (Jai Courtney), Slipknot (Adam Beach) i Killer Croc (Adewale Akinnuoye-Agbaje). Jedan od kriminalaca, arheolog Dr. June Moone (Cara Delevingne) je zaposjednut od strane zle vještice Enchantress.

Nakon što je kritika dočekala na nož film Batman Protiv Supermana: Zora Pravednika, producenti Odreda Otpisanih su se prepali identičnog ishoda, jer Odred dijeli sličan, mračni ton filmskog DC Comics univerzuma. Povukli su film iz post-produkcije, snimili su dodatnih scena i iznova odradili montažu filma. Odlučili su se za takoreći blažu verziju filma, sa što više humora i akcije. David Ayer je svakako talentovan režiser, ali se očigledno ne snalazi sa spektakularnim i zabavnim akcijadama. Ayer pookušava nešto slično što je režiser Tim Miller, uradio sa svojim filmom Deadpool, ali je to teško uz ograničenja studija vezana za rejting filma (PG-13), a sigurno je da nije lako zasmijati publiku u ovom turobnom, postapokaliptičnom filmskom univezumu.

Najvjerovatnije ovo kasapljenje na montažerskom stolu je razlog zašto Odred Otpisanih ima velikih problema sa koherentnosti priče. Početno upoznavanje sa likovima je dosta zbrzano. Svakog od heroja upoznajemo kroz kratku uvodnu priču, što nije dovoljno da nas zainteresuje. Scena zbižavanja u baru je morala doći ranije i svakako biti bolje odrađena. Većina likova iz tima je dobila premalo vremena da bi ih uopšte i komentarisali, a njihovi postupci su uglavnom predvidljivi. Jedan od aduta iz trejlera, Joker, je sveden na samo nekoliko scena i taman kada nas zainteresuje, nestaje bez traga. Dalje, znamo da će El Diablo popustiti pritisku i iskoristiti svoju moć u prelomnom trenutku borbe, a same borbe nisu pretjerano uzbudljive. Smithov Deadshot je toliko efikasan da se postavlja pitanje potrebe ostatka tima, bar do završnog obračuna. Takođe, interesantan je pokušaj da se beskrajnom listom pjesama napravi kakav-takav prelaz između osvih ovih konfuznih scena.

Willa Smith je jedan od rijetkih glumaca koji je dobio dovoljno vremena. Deadshot ima nekoliko prolaznih scena, poput scena sa njegovom ćerkom, da se razbije monotonija sličnih filmova. Margot Robbie se dobro zabavila kao poremećeni kriminalac Harley Quinn i uspijela da koliko-toliko razonodi sumornu publiku, dok je Jared Leto sveden na premalu minutažu, da bi nešto više pokazao. Dobar početni napor Viole Davis je upropašten kasnijim scenama, dok režiser filma David Ayer, prepoznaje skromne glumačke domete Care Delevinge i svojski se trudi da to prikrije. Joel Kinnaman je takođe podbacio kao opaki pukovnik.

Odred Otpisanih nudi ponešto zabave, ali nedovoljo za preporuku. Iskreno se nadamo da će nastavci naučiti na njegovim greškama.

Datum recenzije: 15.08.2016
Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=50874280