OBDUKCIJA JANE DOE (2016)

Glumci: Emile Hirsch, Brian Cox, Olwen Kelly, Michael McElhatton, Ophelia Lovibond

Režija: André Øvredal

Scenario: Ian Goldberg, Richard Naing

Žanr: Horor/ Misterija/ Triler

Trajanje: 1h 26min

Šerif Sheldon Burke (Michael McElhatton) dolazi kasno jedno veče, sa tijelom nepoznate preminule djevojke (Olwen Kelly), do islednika Tommija Tildena (Brian Cox), i traži od njega da do jutra otkrije uzrok njene smrti. Tommy prihvata Jane Doe (ime koje se daje preminulim osobama bez ikakve identifikacije) i započinje sa autopsijom. Tommiju pomaže njegov sin i asistent u poslu, Austin (Emile Hirsch), koji zbog ovog posla, propušta sastanak sa svojom djevojkom Emmom (Ophelia Lovibond). Obdukcija koju obavljaju na tijelu mlade djevojke, ubrzo dovodi do bizarnih momenata.

Norveški režiser i scenarista André Øvredal, autor zanimljivog filma Trollhunters, se prilično dobro snalazi u svom holivudskom debiju. Već na samom početku filma, Norvežanin pokazuje šta su sve policajci i islednici primorani da gledaju zbog svog posla. Oni su oguglali na ove prizore ali publika sigurno nije. Scenaristi Ian Goldberg i Richard Naing su osmislili zanimljivu priču, koja nije bez mana. Obdukcija Jane Doe je naravno smještena u mrtvačnicu, veoma pogodno mjesto za radnju horor filma. André Øvredal koristi već viđene trikove poput ogledala, nestanka struje i lifta, čija se vrata teško zatvaraju, ali to čini to na dobar i uzbudljiv način. Sama autopsija ove mlade djevojke, prikazana bez mnogo skrivanja, je dobro iskorištena za postepeno odmotavanje radnje filma. Zahvaljujući direktoru fotografije Romanu Osinu i kompozitoru Danniju Bensiju i Saunderu Jurriaansu, probljedela djevojka djeluje, kao da će svaki sekund ustati. Priča zbog koje islednici stavljaju zvono na tijelo preminulih, je dobar uvod u kasnije natprirodne zaplete. Naime u davnim vremenima, ljudi nisu znali razlikovati smrt i duboku komu, zbog koje su nesretni ljudi živi sahranjivani. Øvredal ponekad pomalo nespretno otkriva šta će se desiti, ali portret racionalnih protagonista, koji odbacuju natprirodne pojave, svakako drži pažnju publike. Treba pohvaliti izbor pjesme Open Up Your Heart grupe The Hamblens.

Emile Hirsch je vrlo dobro odigrao mladog islednika, dok je Brian Cox odličan u ulozi njegovog potištenog oca. Olwen Kelly se dugo godina bavila jogom, što joj je dosta pomoglo prilikom kontrolisanja svog disanja, tokom mnogih nezahvalnih scena.

Obdukcija Jane Doe je zanimljiv horor, kojeg treba preporučiti oguglalim fanovima ovog žanra.

Could not connect: