Montaža: Džejmi Gros, Gregori Plotkin, Dejvid Egan
Izdavačka kuća: Warner Bros. Pictures
Studio: Davis Entertainment, Aggregate Films, New Line Cinema
Trajanje: 1h 40min
Budžet: $37 Milliona
Zarada: $

Bračni par Maks (Džejson Bejtman) i Eni (Rejčel Makadams) redovno pozivaju svoje prijatelje, Rajana (Bili Magusen), Saru (Šeron Horgan), Mišel (Kajli Banburi) i Kevina (Lamorn Moris), kako bi igrali razne društvene igre. Na ova druženja ne žele da pozovu njihovog komšiju, policajca Gerija (Džesi Plemons), iako ih on redovno zapitkuje za druženje. Stvari se komplikuju kada u grad dođe Maksov brat, Bruks (Kajl Čandler), koji organizuje opasnu igru kidnapovanja u kojoj je cilj protumačiti date tragove i pronaći osobu koja je kidnapovana. Učesnici ove igre ubrzo shvataju da su stvari pošle naopako i da su im životi u opasnosti.

Noćne igre je zapravo rimejk istoimenog i malo poznatog kratkometražnog filma kojeg je režirao, napisao i u njemu glumio Rajan Dž. Gilmer. Zadatak da ovu šestominutnu ideju pretvori u dugometražni film zapao je Amerikance, Džona Frensisa Dejlija i Džonatana Goldstina, koji su već jednom pokazali kao uspješni scenaristi sa filmovima Kako se riješiti šefa, Ljetna avantura: Nova generacija i Spajdermen: Dolazak kući, i koji nastavljaju uspješan komični niz, ali ovaj put sa mnogo odgovornijom ulogom uza kamere. Interesantno je to da Dejli i Goldstin nisu napisali scenario za Noćne igre već su to prepustili svom holivudskom kolegi, Marku Perezu (Prihvaćen), dok se dvojac posvetio poslu režije, i mora se priznati da su obavili iznadprosječan posao. Autorima filma očigledno nije problem da dobro motivišu ekipu sa kojom rade i da, nizom zabavnih i apsurdnih filmskih scena, dobro zasmiju ljude ispred velikih bioskopskih ekrana. Humor varira od mirnih momenata u kojem akteri filma čekaju da neko razbije neprijatnu tišinu pa sve do akcijskih momenata jurnjave automobila i ubilačke pucnjave. Režiserski dvojac i direktor fotografije Bari Piterson (Zulander) su pronašli inspiraciju u mračnoj i turobnoj filmskoj fotografiji proslavljenog američkog režisera Dejvida Finčera, ali su iznenađujuće dobro uspjeli da je uklope u tematiku filma i sam žanr komedije, koji uglavnom preferira svjetlije i daleko veselije lokacije. Finčerov triler Igra je očigledno velika inspiracija za film Noćne igre, jer je kompletna ideja filma, da protagonistu posjeti brat koji je oduvijek bio sklon nevoljama i kojeg dugo nije vidio, veoma slična originalnoj ideji iz Igre. Dejli i Goldstin se dobro snalaze i u režiranju noćnih scena automobilske potjere, čak uspjevaju da odaju zanimljiv počast još jednom Finčerovom filmu, Borilački klub, kao i Tarantinovim Petparačkim pričama i Đangovoj osveti. Takođe treba pohvaliti veoma dug kadar u kojeg je očigledno uloženo dosta truda i u kojem naši igrači pokušavaju da ukradu skupocjeno Fabrežeovo jaje iz kuće jednog kriminalca.

Autori ovog filma su neosporno uspjeli da nas dobro zasmiju uprkos mračnoj fotografiji filma i dosta nasilnih, crnohumornih scena, ali je humor neujednačen i blijedi protokom vremena, naročito kada shvatimo njegov šablon. Učesnici igre su podjeljeni u dvočlane grupe, tako da igroholičari Maks i Eni završe zajedno, dok je pametna britanka Sara prisiljena da sluša konstantne izvale svog saigrača Rajana. Nekoliko Rajanovih nepromišljenosti je zaista smješno, poput načina na koji nudi mito radnici od koje želi da izvuče potrebne informacije, ali se ove šale primjetno izližu od prekomjerne upotrebe. Isto tako, Kevin koristi baš svaku situaciju da prebaci svojoj ženi Mišel to što ga je prevarila sa drugim muškarcem. Preokreti pred sam kraj filma, kao i sama misterija iza kobne igre, nisu previše zanimljivi, ali ni naročito inteligentni.

Džejson Bejtman (Kako se rješiti šefa 1 i 2, Džuno) i Rejčel Makadams (Doktor Strejndž, Ljevoruki, Beležnica) su više nego dobar izbor za dvoje ljudi koji djele strast kako jedno prema drugom, isto tako i prema igrama. Treba pohvaliti raspoložen ostatak glumačke ekipe, Kajla Čendlera (Mančester na moru, Karol, Vuk sa Vol Strita, Argo, Super 8), Bilija Magusena (Most Špijuma, Opklada vijeka), Šeron Horgan (Zamisli mene i tebe), Kajli Banburi (Pod Kupolom, Bejbisiter), Lamorna Morisa (Nova djevojka) i veoma dobre minijature Džesija Plemonsa (Novine, Crna Misa, Master, Čista Hemija) i Denija Hjustona (Čudesna žena, Hičkok, X-men: Porijeklo Vulverina).

Noćne igre ne zaslužuje visoke ocjene koje su joj pojedini filmski kritičari dali, ali je ipak veoma zabavna komedija sa pregršt dobrog humora i dovoljno dobrom pričom.

Preporuka još sličnih filmova:

Datum recenzije: 25.02.2018. godine