NOĆNE ZVIJERI (2016)

Glumci: Amy Adams, Jake Gyllenhaal, Michael Shannon, Aaron Taylor-Johnson, Isla Fisher, Armie Hammer, Laura Linney, Andrea Riseborough, Michael Sheen

Režija: Tom Ford

Scenario: Tom Ford

Žanr: Drama/ Triler

Trajanje: 1h 56min

Vlasnica umjetničke galerije Susan Morrow (Amy Adams), dobija rukopis za roman Noćne Zvijeri, od svog bivšeg muža, Edwarda Sheffielda (Jake Gyllenhaal). Pored rukopisa dobija i pozivnicu za večeru. Susan je udata za biznismena Huttona Morrowa (Armie Hammer) i trudi se da zadrži život na visokoj nozi. Edwardova priča, koju Susan čita sa velikim interesovanjem, prati putovanje Tonija Hastingsa (njega takođe igra Jake Gyllenhaal), njegove žene Laure (Isla Fisher) i ćerke Indije (Ellie Bamber). Vozeći kroz Zapadni Teksas oni nailaze na trojicu problematičnih mladića Raya Marcusa (Aaron Taylor-Johnson), Loua (Karl Glusman) i Turka (Robert Aramayo). Noćne Zvijeri je ekranizacija knjige Tony I Susan, pisca Austina Wrighta.

Modni kreator, režiser i scenarista Tom Ford se odlično snalazi sa složenom narativnom strukturom Wrightove priče. Dio filma smješten u Susaninu sadašnjost, je dobra prilika da pokaže svoj impozantan modni talenat i odličan osjećaj za dinamiku boje. Kadrovi raskošnih enterijera uz sjetnu muziku Abela Korzeniowskog, dobijaju hladan i odbojan osjećaj. Uprkos svim novčanim pogodnostima, život glavne protagonistkinje je daleko od idealnog. Takođe, Ford spretno koristi ovu priliku da uputi očiglednu oštru kritiku na modne trendove današnjice. Nage, gojazne i sretne žene koje plešu, su jasan kontrast sofisticiranoj ali nesretnoj umjetnici Amy. Tom Ford vješto prožima motiv osvete kroz film, a takođe dobro ubacuje flashbackove u kojima vidimo kako su se Susan i Edward upoznali. Ove scene varljivo podsjećaju na romantične ljubavne melodrame. Sa druge strane, Edwardova priča demonstrira kako jedna obična i nepromišljena gesta može podstaći ono najgore u ljudima i natjerati ih da prekorače liniju između racionalnog i animalističkog ljudskog ponašanja. Direktor fotografije Seamus McGarvey se dobri snalazi u pustim predjelima Teksasa.

Kasting glumaca je prvoklasan. Amy Adams odlično igra ženu koja preispituje svoje životne odlike, Jake Gyllenhaal daje takođe odličan portret običnog čovjeka stjeranog u ćošak, a Aaron Taylor-Johnson je iznenadio jezivom izvedbom delikventa. Treba pohvaliti impresivan portret Michaela Shannona, finu minijaturu Armija Hammera i kasting Isle Fisher, glumice koja neodoljivo podsjeća na Amy Adams.

Noćne Zvijeri je impozantna kombinacija art filma i neo-noar psihološkog trilera, kojeg holivud dugo neće nadmašiti.

Datum recenzije: 26.03.2017. godine