NE DIŠI (2016)

Glumci: Jane Levy, Dylan Minnette, Daniel Zovatto, Stephen Lang

Režija: Fede Alvarez

Scenario: Fede Alvarez, Rodo Sayagues

Žanr: Kriminalistički/ Horor/ Triler

Trajanje: 1h 28min

Rocky (Jane Levy), Alex (Dylan Minnette) i Money (Daniel Zovatto) su Detroitski delikventi koji provaljuju u sve domove koji koriste usluge sigurnosne kompanije gdje radi Alexov otac. Money saznaje da slijepi ratni veteran (kojeg igra Stephen Lang) ima 300.000 dolara koje čuva u svojoj kući. Da stvar bude još primamljivija veteran živi u napuštenom Detroitskom naselju. Pare je inače dobio kao nagodbu nakon što je imućna mlada žena ubila njegovu ćerku u automobilskoj nesreći. Dok Rocky i Money odmah pristaju na pljačku veterana, Alex se u početku premišlja.

Fede Alvarez je zajedno sa scenaristom Rodo Sayagues napisao zanimljiv ali i ne baš previše originalan scenario. Pljačka slijepe osobe je već viđena u drugim filmovima poput Sačekaj do mraka. Sam poslić se čini pomalo "too good to be true", a očigledne su i simptatije autora prema mladim pljačkašima Rocky i Alex. Naravno, naizgled jednostavna pljačka se zakomplikuje i protagonisti su prinuđeni da se bore za sopstveni život. Odmjerenim kadrovima uz dobru muziku, Alvarez bez problema održava napetost pljačke. Obračun mladih pljačkaša i slijepog veterana je veoma napet. Ratni veteran je u dobroj fizičkoj formi a srećom uglavnom pravi logične poteze što doprinosi uvjerljivosti filma. Scene sa psom su očekivane ali ipak veoma dobro odrađene. Kako se film bliži kraju Alvarez i Sayagues previše komplikuju stvari i nepotrebno pokušavaju da nadmaše svaki prethodni šok. Usput često prelaze i granicu dobrog ukusa. Samo otkrivenje u podrumu je imalo potencijala da bude odlično ali nažalost djeluje pretjerano. Alvarez preslikava neke scene iz Fincherove Sobe Panike a odaje i jasan tribute hororima prošloga vijeka poput Cujo i Kad Jaganjci Utihnu.

Stephen Lang se odlično snašao kao slijepi ratni vetran, dok se sa njim dobro nosi mladi glumački trio.

Iako nas u potpunosti ne ubjeđuje u neke svoje djelove, Ne Diši je napet horor triler koji treba pogledati.

Datum recenzije: 27.12.2016