NAJDUŽI DAN (1962)

Glumci: Džon Vejn, Henri Fonda, Robert Mičam, Šon Koneri, Kurd Jirgens, Ričard Tod, Ričard, Berton, Piter Loford, Rod Stajger, Irina Demik, Gert Frebe, Edmund O'Brajen, Kenneth More

Režija: Ken Anakin, Bernard Viki

Scenario: Romen Gari, Džejms Džouns, Dejvid Persal, Kornilijus Rajan, Džek Sendon

Žanr: Akcija/ Drama/ Istorijski

Trajanje: 2h 58min

Najduži dan The Longest Day (naslov preveden kao Najduži dan) je američki ratni film snimljen 1962. godine koji prikazuje prvi dan operacije Overlord, odnosno savezničkog iskrcavanja u okupiranu Francusku 6. juna 1944. godine. Temelji se na istoimenoj knjizi irskog novinara Corneliusa Ryana iz 1959. godine koja je nastojala što detaljnije i objektivnije opisati te događaje. Prava na ekranizaciju je otkupio producent Daryl F. Zanuck, koji je za projekt okupio jednu od najimpresivnijih glumačkih postava u historiji filma, uključujući sve hollywoodske zvijezde koje su tada bile dostupne. Kao tehnički savjetnici su, pak, stvarni sudionici događaja, uključujući i savezničke i njemačke vojskovođe. Nastojeći ostati vjeran duhu knjige, Zanuck je režiju filma podijelio među nekoliko režisera; nastojanje za postizanjem što većeg realizma je Zanuck nastojao postići korištenjem autentičnih lokacija u Normandiji, kao i za tadašnje hollywoodske spektakle prilično rijetkim korištenjem crno-bijelog filma, a što je za svrhu imalo film učiniti što sličnijim dokumentarnim snimkama samog rata, koji su u pravilu bili na crno-bijelom filmu. Film, koji je predstavljao najskuplji crno-bijeli film u historiji sve do Schindlerove liste je Zanuck uspio snimiti uz žestoki otpor studija, ali se njegova upornost isplatila. The Longest Day je predstavljao jedan od najuspješnijih hollywoodskih filmova 1960-ih, a studiju 20th Century Fox je značajno pomogao da preživi posljedice financijskog debakla izazvanog filmom Cleopatra.

Najduži dan je odličan ratni film.

Datum recenzije: 19.11.2018. godine