NACIONALNA KLASA (1979)

Glumci: Dragan Nikolić, Bogdan Diklić, Gorica Popović, Rade Marković, Aleksandar Berček, Olivera Marković, Voja Brajović, Bora Todorović, Mića Tomić, Irfan Mensur

Režija: Goran Marković

Scenario: Goran Marković

Žanr: Biografija/ Drama/ Istorijski

Trajanje: 2h 19min

Beogradski mladić Branimir Mitrović Flojd (Dragan Nikolić), je automobilski trkač u nacionalnoj klasi do 785 ccm. Flojd se ljuti na svoga oca Strahinju (Milivoje Mića Tomić) i majku Smilju (Olivera Marković), zato što je Strahinja potpisao njegovo pismo za vojsku. Flojd pokušava da odloži služenje vojnog roka, kako bi pobjedio u poslednjoj trci sezone i prešao u višu takmičarsku klasu. Njegov prijatelj Papi (Vojislav Brajović) ga upozna sa Miletom (Bogdan Diklić), bubrežnim bolesnikom, koji će umjesto njega ići na preglede i pomoći mu da izbjegne vojsku. Flojd je u vezi sa Vukosavom Lazarević (Gorica Popović) ali ga zanima Senka (Maja Lalević), prijateljica od Mikija (Aleksandar Berček). Flojdu hitno trebaju pare da sredi svoj auto i on se obraća za pomoć Simketu (Irfan Mensur). Redovne popravke na automobilu mu obavlja prijatelj Žika (Bora Todorović).

Autor Goran Marković započinje Nacionalnu Klasu pjesmom Floyd, Dade Topića. Ova pjesma je ostala velika asocijacija na film i svojim brzim tempom odmah podiže ritam filma. Marković nas brzo upoznaje sa svojim junakom. Branimir Mitrović Flojd je buntovni mladić koji izbjegava životne obaveze i kojeg pored automobila zanimaju samo žene. Marković koristi njegov lik da prikaže sudbinu cijele jedne generacije koja uzalud bježi od svojih životnih obaveza. On pokazuje odličan osjećaj za ritam dok šalje Floyda na mnoge lokacije i dok ga upoznaje sa velikim brojem zanimljivih likova. Naravno, neizbježne su mnoge komične nezgode, poput one sa drugom Čaborom. Flojd je student filmske režije da bi Marković odao počast svojim filmskim junacima, a u isto vrijeme priredio još nekoliko zaista smješnih scena. Izdvaja se ona u kojoj junak filma tokom Oklopnjače Potempkin, poručuje kino-opetateru da je zaboravio da pusti ton. Marković je uložio dosta truda da trka bude uzbudljiva i da se koriste autentični automobilistički termini.

Dragan Nikolić je zaista odličan u ulozi sebičnog vozača. Dobro mu prave društvo Voja Brajović, Bora Todorović, Gorica Popović, Bogdan Diklić, Aleksandar Berček i mnogi drugi. Treba pohvaliti Maju Lalević, glumicu koja nije puno glumila nakon ove uloge i Danila Stojkovića.

Nacionalna Klasa je zabavan i veoma kvalitetan film kojeg treba preporučiti svima.

Datum recenzije: 14.03.2017. godine
Poster filma: Поштена употреба, Веза