NA ZAPADU NIŠTA NOVO (1930)

Glumci: Dirk Bogard, Ingrid Tulin, Helmut Grim, Helmut Berger, Renaud Verley, Umberto Orsini, Albrecht Schönhals, René Koldehoff, Florinda Bolkan, Šarlot Rempling

Režija: Luis Majlstoun

Scenario: Maxwell Anderson, George Abbott, Del Andrews, C. Gardner Sullivan

Žanr: Drama/ Ratni

Trajanje: 2h 16min

Na zapadu ništa novo All Quiet on the Western Front (na engleskom, doslovno: "Sve mirno na Zapadnom frontu" [3]), poznatiji kao Na zapadu ništa novo je američki crno-bijeli ratni film snimljen 1930. u režiji Lewisa Milestonea. Predstavlja adaptaciju znamenitog romana Na zapadu ništa novo njemačkog književnika Ericha Maria Remarquea. Radnja se događa za vrijeme prvog svjetskog rata na Zapadnom frontu i prati grupu mladih njemačkih vojnika koji su izloženi gladi, oskudici i strahotama rovovskog ratovanja. Protagonist, čiji lik tumači Lew Ayres, je gimnazijalac koji se iz osjećaja patriotske dužnosti prijavio u vojsku, ali koji tokom godina svjedoči kako se fronta nimalo ne pomiče, a svi njegovi prijatelji i poznanici ginu ili bivaju osakaćeni na jezive načine. Snimljen kao jedna od najprestižnijih produkcija u Hollywoodu svog vremena, All Quiet on the Western Front je predstavljao trijumf za režisera Milestonea koji je u filmu uspješno riješio niz problema vezanih uz relativnu novu zvučnu tehnologiju i omogućio Hollywoodu da se tematski i žanrovski odmakne od mjuzikala i komornih filmova koji su dominirali tadašnjim repertoarom. Scenario je bio izuzetno vjeran književnom predlošku, a autentični, i za tadašnje standarde brutalno naturalistični prikaz ratne stvarnosti je omogućen i zbog sudjelovanja niza njemačkih veterana zaposlenih u tadašnjem Hollywoodu. Usprkos "teške" teme i depresivnog tona, All Quiet on the Western Front je pogodio ukus američke publike i njene tadašnje pacifističke stavove, te postao najveći komercijalni hit godine. Iste je godine nagrađen i Oscarom za najbolji film. Danas se smatra jednim od klasika antiratnog filma, odnosno filma uopće. Njegov antiratni sadržaj, s druge strane, nije jednako dočekan u svim zemljama, te je All Quiet on the Western Front bio jedan od rijetkih tadašnjih hollywoodskih filmova suočenih s bojkotom i cenzurom u raznim zemljama. U weimarskoj Njemačkoj su nacisti organizirali bacanje dimnih bombi u publiku za vrijeme projekcija, a nakon dolaska na vlast 1933. zabranili. Slične je zabrane dobio i u nizu država kao što su Austrija i Francuska, a koje su povučene tek decenijama kasnije.

Na zapadu ništa novo je odličan ratni film.

Datum recenzije: 19.11.2018. godine
Poster filma: By Universal Pictures - site, Public Domain, Link