NA RUBU VREMENA (2014)

Glumci: Tom Cruise, Emily Blunt, Bill Paxton, Brendan Gleeson

Režija: Doug Liman

Scenario: Christopher McQuarrie, Jez Butterworth, John-Henry Butterworth

Trajanje: 1h 53min

2015. godine vanzemaljska rasa Mimika je preuzela Kontinentalnu Evropu. Pet godina kasnije Ujedinjena Odbrambena Sila izvojeva jednu pobjedu, kod Verduna, i zaustavlja širenje ove rase kod Engleskog Kanala. Britanski general Brigham (Brendan Gleeson) šalje Majora Williama Cagea (Tom Cruise), službenika za javne poslove, na prvu liniju odbrane. Cage odbija naređenje i završava u pritvoru sa činom redova i pod komandom Višeg Vodnika Farella (Bill Paxton). Cage odlazi u bitku i prije nego što pogine uspije da ubije velikog Mimika. Međutim Cage se budi i shvata da mu se ovaj zadnji dan života iznova ponavlja. Cage usavršava svoje vojničke vještine i skreće pažnju legendarnog vodnika Rite Vrataski (Emily Blunt). Film je baziran na romanu Sve Što Trebaš Je Ubijanje, pisca Hiroshija Sakurazake.

Doug Liman očigledno posuđuje koncept ponavljanja korišten u filmu Beskrajni Dan da bi ispitao mogućnost odbrane ljudi od invazije vanzemaljske rase. Ljudski sistem odbrane je dobro odrađen. Ljudi brzo shvataju ozbiljnost situacije i formiraju Ujednjenu Odbrambenu Silu. Kreiraju impresivne borbene MEC kostime ali im oni nažalost ne pomažu puno pred najezdom nezaustavljivih Mimika. Film dobro hvata superiornost vanzemaljske rase nad ljudskom i publika ima konstantan osjećaj opasnosti. Liman se pobrinuo da ovaj kocept ponavljanja ne bude dosadan publici. Svaki Cageov novi dan je odrađen za dosta sviježeg i kvalitetnog humora. Liman se odlično snašao i u režiranju akcijskih obračuna. Scene borbe ljudi protiv Mimika su dobro režirane i veoma uzbudljive, sve do pomalo razočaravajuće završnice. Nadzornik za specijalne efekte, Nick Davis se pobrinuo za originalan dizajn Mimika. Treba povaliti i dobru muziku Christopha Becka.

Nakon loših rezultata na kino blagajnama, film je primjenio interesantnu strategiju prilikom izlaska njegovog DVD izdanja. Na prednjem djelu i na bočnoj strani omota, je istaknut tagline filma, Live Die Repeat, a njegov originalni naziv je odštampan sitnijim slovima na dnu omota. Ovim postupkom se stekla iluzija da je film promjenio ime. Warner Bros. je naravno negirao sve ove tvrdnje.

Tom Cruise pravi dobru transformaciju iz smotanog Majora u odlučnog i spretnog redova. Emily Blunt je odlična kao legendarna heroina. Treba pohvaliti lijepe minijature Brendana Gleesona i Billa Paxtona.

Na Rubu Vremena je iznenađujuće pametan i zabavan film.

Datum recenzije: 12.01.2017