MUŠKARCI KOJI MRZE ŽENE (2011)

Glumci: Daniel Craig, Rooney Mara, Christopher Plummer, Stellan Skarsgård, Steven Berkoff, Robin Wright, Yorick van Wageningen, Joely Richardson

Režija: David Fincher

Scenario: Steven Zaillian

Žanr: Kriminalistički/ Drama/ Misterija

Trajanje: 2h 38min

Štokholmski novinar Mikael Blomkvist (Daniel Craig), ko-vlasnik novina Millennium, je izgubio sudski spor protiv biznismena Hansa-Erika Wennerströma (Ulf Friberg). Haker i istraživač Lisbeth Salander (Rooney Mara) obavlja opsežnu provjeru Blomkvista, za poslovnog magnata Henrika Vangera (Christopher Plummer). Vanger je zadovoljan dobijenim izvještajem i odmah nudi Blomkvistu posao, da istraži nestanak njegove unuke Harriet, koji se desio prije četrdeset godina. Mikael Blomkvist pristaje da se odseli u Vangerovu vilu i da ispita njegovu mnogobrojnu familiju, od kojih većina rodbine ne govori međusobno. Muškarci Koji Mrze Žene je ekranizaciia istoimene knjige švedskog autora Stiega Larssona. Knjiga Stiega Larssona je postala svjetski bestseller i već je doživjela jednu veoma uspješnu ekranizaciju. Arden Opleva Djevojka Sa Tetovažom Zmaja je bila veliki bioskopski hit kako u rodnoj Švedskoj, tako i širom svjeta i stekla je veliku naklonost filmofila.

Režiser nove verzije David Fincher je studiozno pristupio snimanju ovog filma, i zajedno sa scenaristom Stevenom Zaillianom, je duga tri mjeseca analizirao Larssonovu knjigu. Trud se svakako isplatio, i dok Arden Opleva verzija polako budi interesovanje gledaoca, Fincherov film odmah grabi gledaoca za gušu i ne pušta ga do samog kraja. Fincher dobro koristi gomilu kratkih filmova, sa kojima se vraća u daleku prošlost, i upoznaje nas sa misterijom Harijetinog nestanka. Mikael Blomkvist dobija ponudu koju ne može da odbija i njegova istraga izvlači dio po dio informacija od članova porodice Wanger i on, zajedno sa gledaocima, polako rješava ovaj slučaj nestanka. Harijetin nestanak otvara dosta mogućnosti i veoma mali broj filmofila se može pohvaliti da je prije vremena upreo prst u krivca. Iako švedski akcenat kod glumaca nije baš najspretniji izbor, hemija između Blomkvista i Lizbet Salander je veoma dobra, i zanimljivo je vidjeti kako Lizbet polako spušta svoj gard i veže se za ovog novinara. Hladni predjeli Švedske, uhvaćeni kamerom Jeffa Cronenwetha, se odlično slažu sa turobnom i veoma teškom radnjom filma. Treba pohvaliti muziku Trenta Reznora i Atticusa Rossa, i zanimljiv završetak filma, koji neće biti po svačijoj volji.

Daniel Craig i Rooney Mara dobro skidaju dva uporna istraživača. Mara ne ponavlja bravuru Noomi Rapace, ali je svakako veoma uvjerljiva u ulozi asocijativne hakerke. Christopher Plummer je veoma dobar kao ostarjeli poslovni magnat a treba pohvaliti Stellana Skarsgårda, Stevena Berkoffa i Robin Wright.

Fincherov Muškarci Koji Mrze Žene je neosporno inferioran Arden Oplevoj Djevojci Sa Tetovažom Zmaja, ali je riječ o veoma dobrom filmu koji zaslužuje svoje simpatizete.

Datum recenzije: 17.07.2017. godine