Studio: Python (Monty) Pictures, Michael White Productions, National Film Trustee Company
Trajanje: 1h 31min
Zemlja: Velika Britanija
Budžet: $400 000
Zarada: $5 Miliona
Rejting:

Monti Pajton i Sveti gral (engleski Monty Python and the Holy Grail) britanska je filmska komedija iz 1975. koju je zajedno napisala skupina Monty Python (Grejam Čepmen, Džon Kliz, Teri Gilijam, Erik Ajdl, Teri Džouns, Majkl Pejlin) a režirali JTeri Gilijam i Teri Džouns. Snimljena je tokom pauze između treće i četvrte sezone popularne humoristične serije na BBC-u, Leteći cirkus Montija Pajtona. Za razliku od prvog filma skupine, A sada nešto potpuno drugačije, koji je kompilacija skečeva iz prve dvije sezone serije, Sveti gral je originalno zamišljen film, te se stoga povremeno smatra prvim "pravim" filmom skupine. Film je parodija legendi o odiseji kralja Arthura i njegovih vitezova tokom potrage za Svetim gralom nakon što im glas Boga da zadatak potražiti ga, bez da je naveo gdje ga mogu naći. Film je bio uspjeh prilikom premijere, a Ajdl je film čak iskoristio za nadahnuće za njegov pozorišni mjuzikl Spamalot iz 2005. Monti Pajton i Sveti gral je bio komercijalni uspjeh, te svojedobno bio čak nakomercijalniji britanski film u američkim kinima 1975. Ostao je popularan te primio hvalospjeve kritičara, a zbog apsurdno-burlesknih situacija i šala postao je i instant kultni film. ABC-jeva emisija Best in Film: The Greatest Movies of Our Time je film stavila na drugo mjesto na listi najboljih komedija svih vremena; čitatelji britanskog časopisa Total Film su ga rangirali kao peta najbolja komedija svih vremena dok je u anketi kanala Channel 4 završio 2000. na visokom šestom mjestu.

(OVAJ TEKST JE PRIVREMENO PREUZET SA VIKIPEDIJE I STAJAĆE OVDJE SVE DOK NE URADIM RECENZIJU ZA OVAJ FILM)

Monti Pajton i Sveti gral je kultna britanska komedija.

Datum recenzije: 14.06.2018. godine