MISERY (1990)

Glumci: James Caan, Kathy Bates, Frances Sternhagen, Richard Farnsworth, Lauren Bacall

Režija: Rob Reiner

Scenario: William Goldman

Žanr: Kriminalistički/ Drama/ Triler

Trajanje: 1h 47min

Pisac Paul Sheldon (James Caan), autor uspješnog serijala romana sa junakinjom Misery Chastain, doživi saobraćajnu nesreću tokom jedne oluje. Medicinska sestra Annie Wilkes (Kathy Bates) pronalazi Paula i dovodi ga u svoju kuću, gdje mu pruža potrebnu medicinsku pomoć. Za to vrijeme šerif Buster (Richard Farnsworth) započinje potragu za Paulom. Misery je ekranizacija istoimene knjige Stephena Kinga.

Američki autor Stephen King se može pohvaliti činjenicom da je većina njegovih književnih djela doživjela transformaciju na veliko platno. Nažalost proslavljeni autor je s pravom, rijetko kada bio zadovoljan učinjenim poslom. Sa druge strane, kada se dogodi da King ima samo riječi hvale za svoju adaptaciju i čak kaže da mu je jedna od omiljenih, onda je ona svakako vrijedna pažnje svakog filmofila. Svako ko je pogledao film Misery može pretpostaviti zašto je tako.

Režiser Rob Rainer pravi zanimljiv uvod u kojem nas upoznaje sa većinom svojih aktera i njihovim navikama i ambicijama, ili nedostatku istih. Interesantno je vidjeti način na koji Reiner priču o spašavanju jednog pisca postepeno pretvara u pravi košmar. Povrjeđenog pisca pronalazi Annie koja je ne samo veliki obožavatelj njegovih književnih djela, već i medicinska sestra, i koja u početku djeluje kao da je Bogom dana. Interesantno je da ova pobožna žena čak izbjegava i da psuje i opominje svakog da to ne čini. Muzička podloga Marca Shaimana jasno nagovještava da nešto nije u redu i da piscu prijeti velika opasnost. Rener poput Kinga ispitije tanku liniju između obožavanja neke osobe i opsesivne želje za tom osobom. Scene u filmu vremenom postaju sve teže za gledati, sve dok i oni okorjeli horor fanovi postaju primorani da bar na trenutak zatvore oči ili okrenu glavu u suprotnom smjeru od ekrana. Zlokobna cena sa macolom je definitvno jedna od takvih scena. Lik ostarjelog šerifa u malenom gradiću, se dobro uklopio u samu priču. Njegova istraga je uvjerljivo odrađena i niko se neće pitati kako je u stvari uspio da pronađe pisca.

Misery dosta duguje svojim raspoloženim glumcima. James Caan odlično demonstrira muke koje prolazi, dok je Kathy Bates izvrsna kao poremećena obožavateljka, Annie Wilkes. Riječ je o njenoj najvjerovatnije najboljoj ulozi, koja se često provlači kroz liste najboljih i najupečatljivijih filmkih likova. Treba pohvaliti Frances Sternhagen, dobronamjernog šerifa Richarda Farnswortha i ostarjelu damu Lauren Bacall.

Misery je odličan psihološki triler kojeg treba preporučiti svim ljubiteljima filmskih ekranizacija Stephena Kinga.

Datum recenzije: 10.09.2017. godine