MI NISMO ANĐELI (1992)

Glumci: Nikola Kojo, Uroš Đurić, Srđan Todorović, Milena Pavlović, Zoran Cvijanović, Branka Katić, Vesna Trivalić

Režija: Srđan Dragojević

Scenario: Srđan Dragojević

Žanr: Komedija

Trajanje: 1h 38min

Mi nismo anđeli jugoslavenska je filmska komedija iz 1992. godine koju je režirao i napisao Srđan Dragojević. Glavne uloge tumače Nikola Kojo, Milena Pavlović, Uroš Đurić, Srđan Todorović, Zoran Cvijanović i Branka Katić. Postala je jedna od najpopularnijih filmova na području bivše Jugoslavije u 1990-ima. Radnja se odvija oko Anđela i Vraga koji se bore za dušu zavodnika Nikole koji ne zna da je Marina, njegova cura za jednu noć s kojom je bio dok se napio, slučajno ostala trudna. Kritičari su hvalili film zbog inventivne režije, brze montaže, urbanog humora i velikog broja referenci na pop kulturu. Uspjeh ove komedije, koja je izrasla u kultni film, ipak se donekle može bar dijelom pripisati specifičnim uvjetima tijekom premijere. Naime, SRJ je stavljena pod sankcije UN-a, zbog čega u kinima više nisu igrala američki hitovi. Mnogi srpski filmovi su upotpunili tu prazninu te postigli veliki uspjeh, a među njima i Mi nismo anđeli. Film se počeo snimati usred ratova u bivšoj Jugoslaviji, te se referira na određene lokacije u Hrvatskoj kao turističke destinacije. Sam rat se spominje samo jednom, u crnohumornoj sceni. Popularnost komedije Mi nismo anđeli prešla je granice Srbije: u Hrvatskoj, film je privukao veliku underground publiku i također postao vrlo omiljen, a neki slengovi čak su ušli u urbani žargon. Snimljena su i dva manje zapažena nastavka - Mi nismo anđeli 2 iz 2005. i Mi nismo anđeli 3 iz 2006. Još 1996. su članovi jugoslavenske akademije filma i umjetnosti proglasili ovaj film 9. najboljim srpskim filmom snimljenom u razdoblju od 1947. do 1995.

Mi Nismo Anđeli je odlična komedija, koja apsolutno zaslužuje svoj kultni status.

Datum recenzije: 27.10.2017. godine