MEĐUZVJEZDANI (2014)

Glumci: Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jessica Chastain, Bill Irwin, Ellen Burstyn, Michael Caine

Režija: Christopher Nolan

Scenario: Jonathan Nolan, Christopher Nolan

Žanr: Avantura/ Drama/ Naučna Fantastika

Trajanje: 2h 49min

Nekad tokom XXI vijeka, serija biljnih vaši napada ljudske usjeve i zaprijeti ljudskom opstanku na planeti Zemlji. Joseph Cooper (Matthew McConaughey), vodi farmu sa sinom Tomom (Timothée Chalamet), ćerkom Murphy (Mackenzie Foy) i tastom Donaldom (John Lithgow). Cooper i Murphy dolaze do skrivenog NASA utvrđenja, gdje ih dočekuje Cooperov bivši profesor, Dr. Brand (Michael Caine). Brand im saopštava o crvotočini, koja se misteriozno pojavila blizu Saturna, i koja otvara vrata za daleke galaksije sa potencionalno naseljivim planetama. Brand regrutuje Coopera da pilotira svemirkom letjelicom Endurance i pronađe i kolonizira naseljivu planetu. Cooper pristaje na ovu misiju a pridružuju mi se naučnici Dr. Romilly (David Gyasi), Dr. Doyle (Wes Bentley), Brandova ćerka Dr. Amelija Brand (Anne Hathaway), kao i roboti TARS i CASE.

Režiser i scenarista filma Christopher Nolan je jedan od rijetkih filmskih autora u modernom Holivudu, koji ima dovoljno odvažnosti da se uhvati u koštac sa kompleksnim filmskim temama. Zajedno sa svojim bratom Johnatanom, on nam predstavlja ljudsko društvo iz bliske budućnosti, koje je prisiljeno da pronađe novu životnu sredinu za sebe. Jedine zalihe hrane na planeti Zemlji su preostala polja kukuruza, a ljudi su ogorčeni jer ne vide izlaz iz ove zaista teške situacije. Christopher Nolan je poznat kao zagovornik praktičnih efekata i ujedno veliki protivnik CGI tehnologije, kojoj se okreće samo kad to baš mora. Zajedno sa direktorom fotografije, Hoyte van Hoytemom, odlično prikazuje nalete vjetra koji povlače prašinu i nose sve pred sobom. Ekipa Međuzvjezdanog je napravila jedan neobičan i finansijski veoma isplativ potez. Za potrebe snimanja filma, oni su posijali ogromna polja kukuruza, koja su nakon završetka snimanja, pobrali i prodali, vrativši uložena finansijska sredstva. Sa druge strane, ljubiteljima teorije zavjere će biti veoma zanimljiv dijalog između Josepha Coopera i profesora njegove ćerke Murph. Naime zabezeknuti astronaut ne može da vjeruje da je odlazak na mjesec, 60-ih godina prošloga vijeka, samo lukavo smišljena propaganda, koja je prisilila SSSR da potroši ogromne svote novca, na ovu "beskorisnu mašineriju".

Dugi kadrovi uzletanja u svemir, popraćeni vrhunskom muzičkom partiturom Hansa Zimmera, su zaista impresivni. Nolan je izgradio interijer svemirskog šatla i publika ima utisak grandioznosti ove mašinerije. Teorijski fizičar i ujedno izvršni producent Međuzvjezdanog, Kip Thorn, je radio kao naučni konsultant na ovom filmu i pobrinuo se da prikazi crvotočina i relativnosti budu koliko god je to moguće tačniji. Thorn je izjavio da je on pisao jednačine i formule u filmu i da su one bazirane na Einstajnovoj teoriji relativiteta, ali takođe i da su sve spekulacije koje Međuzvjezdani iznese, bazirane na dobro poznatim naučnim činjenicama. Produkcijski dizajner Nathan Crowley je kombinacijom stare i nove tehnologije, analognog i digitalnog, omogućio da Međuzvjezdani ima čak tri svemirske letilice, a pohvale zaslužuju i roboti. TARS će nažalost izazvati podsmjeh prosječnog filmofila, iako je riječ o dobro osmišljenom i funcionalnom robotu, koji se poprilično razlikuje od Kubrickovog Halla 9000 ili Lucasovog R2-D2. Ekipa filma pametno primjenjuje jednostavnost kod izgleda razlićitih planeta, koje protagonisti posjećuju, zatim solidno kriju nekoliko iznenađenja, a takođe suptilno serviraju ljubav, kao najveću silu u univerzumu. Diskutabilno najbolji dijelovi dolaze kada autori zaigraju na kartu ljudske sklonosti greškama, uprkos urgentnosti situacije i opsežnoj pripremi kojom su prošli. Međuzvjezdani je zaista dobio mnoge pohvale za tačnost, od strane eminentnih svjetskih naučnika iz oblasti astrofizike i astrobiologije.

Iako emocionalni klimaks filma ne uspjeva u potpunosti, braća Nolan i ekipa su ipak, pokušali da ovim filmom utiču na direktore velikih filmskih studija i na holivudske filmske producente, da odriješe svoje kese i počnu ulagati mnogo veće pare u ove fiktivne naučno-fantastične univerzume. Autor ovih redaka je ubjeđen da je ova ideja izazvala grohotan smjeh kod holivudskih glavešina, ali takođe smatra da ona zbog toga, nije ništa manje vrijedna poštovanja, naprotiv.

Matthew McConaughey je odličan kao obični američki farmer koji postaje astronaut, a ništa manje pohvala ne zaslužuju Anne Hathaway i Jessica Chastain. Wes Bentley, David Gyasi, Mackenzie Foy i Casey Affleck se sasvim dobro nose sa veoma raspoloženim veteranima Johnom Lithgowom, Michaelom Cainom i Ellen Burstyn.

Međuzvjezdani je nesavršeno ali impozantno naučno-fantastično ostvarenje, kojem će se ljubitelji žanra rado vraćati u narednim godinama, pa čak i decenijama.

Datum recenzije: 17.06.2017. godine