MARSOVAC: SPASILAČKA MISIJA (2015)

Glumci: Matt Damon, Jessica Chastain, Kristen Wiig, Jeff Daniels, Michael Pena, Kate Mara, Sean Bean, Sebastian Stan, Aksel Hennie, Chiwetel Ejiofor

Režija: Ridley Scott

Scenario: Drew Goddard

Žanr: Avantura/ Drama/ Naučna Fantastika

Trajanje: 2h 24min

2035. godine posada Aresa III, na čelu sa komandantom misije Melissom Lewis (Jessica Chastain), je poslana da istraži Mars. Iznenadna pješana oluja prisili ih da napuste planetu. Jedan od astronauta Mark Watney (Matt Damon) nestaje u oluji. Misleći da je on mrtav, Melissa naređuje posadi da se vrati na orbitni brod Hermes. Direktor misije Vincent Kapoor (Chiwetel Ejiofor) i planer satelita Mindy Park (Mackenzie Davis) prvi pronalaze dokaze Watnijeve aktivnosti na Marsu. Uprkos protivljenju direktora leta Hermes Mitcha Hendersona (Sean Bean), administrator NASA-e Teddy Sanders (Jeff Daniels) smatra da je najbolje da ne kažu posadi Aresa III da je Mark živ. Srećna okolnost je da je Mark vrhunski naučnik, koji možda može da se nosi sa ovom negostoljubivom planetom. Marsovac je ekranizacija istoimene knige Andija Weira.

Ridley Scott opet pokazuje da ima dobro oko i da mu vizuelni aspekti filma nikad neće biti problem. Crvena planeta odiše ljepotom, dok iznenadni naleti vjetra vjerno prikazuju prirodu u njenom najsurovijem izdanju. Za razliku od njegovih prethodnih filmova u žanru, Ridley se ovaj put odlučio za blaži, komični ton filma. Matt Damon je osoba vedrog duha, čiji smisao za humor ovdje dolazi do punog izražaja. Scenario Drewa Goddarda nikad ne zaboravlja da je ovo priča o preživljavanju i daje nam jednostavne ali uvjerljive eksperimente kojima Mark produžava svoj životni vijek. Autor knjige Andy Weir je dobro zagrijao stolicu proučavajući Mars, usavršavajući orbitalnu mehaniku i astronomiju i svi ovi eksperimenti imaju smisla i izgubljeni botaničar može da "išamara probleme naukom". Uporedo na Zemlji pratimo grupu odvažnih i etnički šarolikih ljudi, koji se bore sa birokratijom sistema. Marsovac: Spasilačka Misija postavlja teško pitanje važnosti ljudskog života naspram novca. Kako se priča bliži kraju, film pravi potrebnu tranziciju iz komičnog u ozbiljno, a štafetu preuzima raspoložena Jessica Chastain. Ova krivicom natopljena heroina samouvjereno dominira Scottovim impresivnim kadrovima. Šteta što ljudi neće cijeniti odvažnost režisera da razbije monotoniju spašavanja. Muzika Harry Gregson-Williamsa takođe zaslužuje pohvalu.

Matt Damon je odličan izbor za optimističnog biologa, a dobro mu parira Jessica Chastain. Pozdani Chiwetel Ejiofor i Sean Bean izvlače maksimalno iz svojih uloga. Treba pohvaliti i veoma raspoloženog Jeffa Danielsa.

Marsovac: Spasilačka Misija nema hrabrost Scottovih najboljih filmova, ali svakako je riječ o pametnom naučno-fantastičnom filmu.

Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=46923151