MANČESTER NA MORU (2016)

Glumci: Casey Affleck, Michelle Williams, Kyle Chandler, Lucas Hedges, C.J. Wilson

Režija: Kenneth Lonergan

Scenario: Kenneth Lonergan

Žanr: Drama

Trajanje: 2h 17min

Nakon bratove smrti, domar i majstor Lee Chandler (Casey Affleck) se vraća u rodni grad Mančester u državi Masačusets. Lee saznaje da je njegov brat George (Kyle Chandler) njega imenovao za staratelja svog sina Patricka (Lucas Hedges). On ne želi da ostane u Mančesteru i nagovara Patricka da se vrati sa njim u Boston. Patrick se protivi ovoj ideji i ne želi da napusti svoje prijatelje. Lee smatra da on nikako nije najbolji izbor za staratelja ali ne može da dozvoli da mladić živi sa njegovom majkom alkoholičarkom.

Režiser i scenarista filma Kenneth Lonergan dobro hvata atmosferu malog mjesta i odnos njegovih prostih stanovnika. Većina njih se međusobno poznaje i loše vijesti se brzo pročuju. Lonergan ne požuruje svoje filmske likove i svjetlo reflektora uglavnom baca na svog ćutljivog protagonistu. Publika dobro upoznaje životne muke Lija Chandlera i njegov odnos sa bratovim sinom Patrickom. Patrickova glavna okupacija su sport i djevojke dok Lee pokazuje znake života jedino u tučama po lokalnim barovima. Kroz dobro ubačene flashbackove upoznajemo Lijevu tragičnu sudbinu i njegovo ponašanje nam postaje daleko jasnije. Dijalog u filmu je minimalan i daje priliku lijepoj fotografiji Jody Lee Lipes da dođe do izražaja. Hladni porodični odnosi su dobro upareni sa naletima morske bure, koja se probija do kostiju. Međutum tempo u određenim djelovima filma je nepotrebno spor i Mančester Na Moru ipak djeluje razvučen. Takođe stičemo utisak da je riječ o školskom primjeru nezavisnog filma koji previše uredno čekira sve odlike ovih filmova. Već smo toliko puta gledali protagonistu, koji se vraća u rodni grad da se suoči sa prošlošću. Očekivano, početne nesuglasice postepeno jenjavaju i Lee i Patrick shvataju da su potrebni jedan drugom. Iskusniji filmofili će dobro pretpostaviti završetak ove priče ali će isto tako pronaći dosta odličnih dijelova u njemu.

Sa druge strane gluma u filmu je na zavidnom nivou i teško joj je pronaći zamjerku. Casey Affleck odlično skida teško emocionalno stanje izolovanog i napaćenog čovjeka. Lucas Hedges mu dobro parira ulogom mladog Patricka, dok se Michelle Williams vrlo dobro snalazi u ulozi Lijeve žene. Treba pohvaliti i Kajla Chandlera.

Iako ima svojih mana, Mančester Na Moru je neosporno kvalitetan film kojeg treba preporučiti strpljivim ljubiteljima filma.

Datum recenzije: 05.03.2017. godine