LOVAC NA LJUDE (1986)

Glumci: William Petersen, Kim Greist, Joan Allen, Brian Cox, Dennis Farina, Stephen Lang, Tom Noonan

Režija: Michael Mann

Scenario: Michael Mann

Žanr: Kriminalistički/ Horor/ Misterija

Trajanje: 1h 59min

Will Graham (William Petersen) je bivši FBI stručnjak za profile kriminalaca, koji se povukao zbog mentalnog raspada. Graham je tokom hvatanja kanibalističkog serijskog ubice, Dr. Hannibala Lectera (Brian Cox), zadobio teške fizičke i psihičke povrede. Njegov bivši šef, Jack Crawford (Dennis Farina), traži pomoć prilikom hvatanja serijskog ubice, Francisa Dollarhyda (Tom Noonan), popularno nazvanog "Zubić Vila". Will odlazi da pogleda nedavnu scenu zločina, iako je obećao svojoj ženi (Kim Greist), da je završio sa ovim poslom. Novinar Freddy Lounds (Stephen Lang), koji je objavio Grahamove slike iz bolnice, dok se on oporavljao od Hannibalovih povreda, saznaje da se Graham vratio na posao i traži od njega ekskluzivan intervju, o napretku istrage za "Zubić Vilom". Graham odbija intervju i odlazi na razgovor sa zloglasnim doktorom Hannibalom Lecterom. Lovac Na Ljude je ekranizacija knjige Crveni Zmaj, autora Thomasa Harris. Film je prvobitno trebao imati isti naziv kao i Harrisova knjiga, ali ga je producent filma, Dino DeLaurentiis, promjenio nakon lošeg finansijskog učinka Ciminovog Godina Zmaja. Italijan se uplašio da će se isto dogoditi i ovom filmu, zbog sličnog naziva.

Lovac Na Ljude je nakon premijere naišao na mlak odziv kritike i publike, da bi isti tek kasnije, naročito nakon izlaska popularnih TV serija CSI, shvatili bitnost ovog filma. Režiser, scenarista i producent Michael Mann je dobro prepoznao, filmski potencijal Harrisovih knjiga, obavio iscrpne pripreme za film, i zatim napravio impresivnu mješavinu forenzičke nauke i kriminalističke studije svojih likova. Mann pokazuje svoje dalekosežne scenarističke domete u kreiranju kompleksnih filmskih likova, da bi zatim čeprkao po njihovim najdubljim i najmračnijim osjećanjima. Agent FBI Will Graham je izvrstan primjer psihički slomljenog filmskog junaka, koji pronalazi dovoljno hrabrosti, da se suoči sa svojim demonima, kako bi pomogao u hvatanju serijskog ubice. U nekoliko zaista dobrih scena, Graham jasno stavlja do znanja da će dati sve od sebe, ali da ne očekuju previše od njega. Michael Mann je itekako svjestan bitnosti i potencijala lika dr. Hannibala Lectera. Mann smanjuje vrijeme koje ovaj doktor provodi na velikom ekranu, a zatim vješto koristi svoje druge filmske likove, da nas dobro upozna sa ovim psihotičnim doktorom. Francis Dollarhyde je još jedna kvalitetna filmska studija, koja je dobro povezana sa dr. Lecterom.

Michael Mann i direktor fotografije Dante Spinotti, prave zanimljivu i originalnu upotrebu pastelnih boja, prilikom kreiranja unikatne filmske atmosfere. Dok u Grahamovim scenama dominira plava boja, u ostalim scenama, u kojima je ugrožen život nevinih ljudi, dominiraju zelena i purpurna boja. Lovac Na Ljude podmuklo straši publiku insinuiranjem užasa, kojem su izloženi mnogi nesretni likovi iz ovog filma. Najveće zamjerke filmu svakako idu prenaglašenoj i pomalo zastarjeloj muzici, Michela Rubinija i grupe The Reds.

William Petersen odlično prenosi strahove svoga napaćenog FBI agenta. Brian Cox je jeziv kao hladnokrvni dr. Hannibal Lecter, dok Tom Noonan daje takođe odličnu izvedbu serijskog ubice. Treba još pohvaliti pouzdane, Dennisa Farinu, Joan Allen i Stephena Langa.

Lovac Na Ljude je inferioran svom nastavku, Kad Jaganjci Utihnu, ali je svakako riječ o veoma kvalitetnom i uticajnom filmu, na koji se može gledati samostalno od njegovog nasljednika.

Datum recenzije: 10.05.2017. godine