LOPOV (1981)

Glumci: James Caan, Tuesday Weld, Robert Prosky, Willie Nelson

Režija: Michael Mann

Scenario: Michael Mann

Žanr: Akcija/ Kriminalistički/ Drama

Trajanje: 2h 02min

Rejting: PG-13

  

       Frank (James Caan) je dugogodišnji obijač sefova, koji koristi svoj bar i prodavnicu automobila, kao fasadu za kriminalne aktivnosti. Nakon uspješno obavljene krađe dijamanata, Frank ne dobija svoj dio plijena od svog saradnika, Joa Gagsa (Hal Frank). Frankov prijatelj Barry (James Belushi), saznaje da se Joe zamjerio mafiji i da je Frankov novac kod izvjesnog Attaglia (Tom Signorelli). Nakon rasprave sa Attaglijem, Frank dolazi do čikaškog bossa Lea (Robert Prosky), koji mu predlaže unosan posao. Frank, u isto vrijeme, započinje vezu sa kasirkom Jessie (Tuesday Weld). Lopov je ekranizacija knjige Pljačkaši: Ispovjesti Jednog Lopova, autora Franka Hohimera

       Frank Hohimera je zapravo alias poznatog američkog pljačkaša dragulja, Johna Allena Seybolda. Seybold je prenjeo svoje dugogodišnje kriminalno iskustvo u knjigu, a režiser Michael Mann ga je, pored nekoliko drugih poznatih pljačkaša, unajmio kao tehničkog savjetnika na ovom filmu. Jedan od savjetnika na filmu je i John Santucci, tek oslobođeni kriminalac, koji zanimljivo, igra ulogu korumpiranog policajca, Urizzija. Mannu je od velike pomoći bila i njegova debitantska TV drama, Jericho Mile, koja je dijelom snimljena u zatvoru Folsom. Zahvaljujući ovoj zatvorskoj drami, Mann je uspješno stvorio uvjerljivog filmskog kriminalca, koji je dugo godina proveo iza rešetaka. Dugogodišnji boravak iza rešetaka je ostavio traga na Franka, i on nikako ne želi da ga ponovi. Frank je veoma profesionalan i izuzetno metodičan kriminalac, čiji svaki potez djeluje dobro promišljen. On se ne veže puno za ljude oko sebe i, po sopstvenim riječima, spreman je spakovati kofere i sve napusti za samo pet minuta. Fanovi Mannovog rada će ovdje lako pronaći sličnosti sa ulogom Neila McCaulija, koju, u Vrelini, igra Robert De Niro. Sama ideja za Lopova, djeluje već viđeno, ali Mannov odličan scenario, nudi nam veoma kvalitetne filmske likove i pregršt zaista dobrog dijaloga. Možda najbolji primjer je Frankov iskren i veoma emocionalan višeminutni monolog, tokom njegovog razgovora sa Jessie u kafiću. Takođe treba izdvojiti Frankovu rasprava sa Leom, koja završava jezivom prijetnjom ovog kriminalnog šefa. Mann dobro koristi lik Oklanda, Frankovog mentora i najboljeg prijatelja iz zatvora, da potvrdi Frankovu odanost, ali i da se, na jedan veoma zanimljiv način, dotakne korumpiranosti sudskog sistema. U Lopovu takođe vidimo mnoge filmske tehnike, koje će kasnije postati Mannov zaštitni znak. Thorinova kinematografija, popraćena naglašenom muzikom Tangarine Dreama, uspješno hvata glamur velegrada i daje efektan kontrast svim kriminalnim noćnim aktivnostima. Michael Mann je, poput svog lopova, izuzetno metodičan i pedantan kod prikaza same pljačke. Alati i tehnike koje Frank koristi u filmu, su autentične onima koje koriste pravi kriminalci, da bi obili velike sefove. Najinteresantnije je vidjeti primjenu termalnog crijeva, alatke koja, uz pomoć kompresovanog kiseonika, pravi veoma visoke temperature, koje zagrijavaju i tope čelik. Završni obračun je veoma dobro režiran, uz pohvalnu upotrebu usporenog snimka.

       Jamesu Cannu je zaista legla naslovna uloga profesionalnog obijača sefova i ne čudi što je glumac redovno izdvaja kao jednu od najdražih, u svojoj veoma bogatoj karijeri. Pored Tuesday Weld, koja se veoma dobro snašla u ulozi proste kasirke, treba pohvaliti i odličan glumački debi Dennisa Farine, Jamesa Belushija i Roberta Proskog. Na kratko vidimo i Williama Petersena, kao izbacivača u baru. Petersen će nekoliko godina kasnije, igrati glavnu ulogu u Mannovom Lovcu Na Ljude. Isto tako Dennis Farina i John Santucci će zajedno zaigrati u Mannovoj TV seriji Kriminalistička Priča. Farina igra policijskog poručnika, dok je Santucci kradljivac dragulja.

       Lopov je odličan film, koji je uprtio put mnogim popularnim kriminalističkim dramama, novopridošlim glumcima i mnogim TV serijama. Isto tako, riječ je o filmu, koji stoji kao dobar podsjetnik na zavidan talenat, prije svih, njegovog autora Michaela Manna i nezaboravnog filmskog lopova, Jamesa Caana.

 


Preporuka sličnih filmova:



























































Datum recenzije: 10.05.2017. godine
Poster filma: Link