LOGAN LUCKY (2017)

Glumci: Channing Tatum, Adam Driver, Seth MacFarlane, Riley Keough, Katie Holmes, Katherine Waterston, Dwight Yoakam, Sebastian Stan, Hilary Swank, Daniel Craig

Režija: Steven Soderbergh

Scenario: Rebecca Blunt

Žanr: Komedija/ Kriminalistički/ Drama

Trajanje: 1h 58min

Nakon što ostane bez posla, Jimmy Logan (Channing Tatum) nagovara svog brata, konobara Clyda (Adam Driver) i sestru Mellie (Riley Keough), da opljačkaju motoristički kompleks gdje se održavaju NASCAR trke. Braća shvataju da im treba pomoć profesionalnog obijača sefova i obraćaju se Joeu Bangu (Daniel Craig), koji je trenutno u zatvoru. Jimmy takođe saznaje da se njegova bivša žena Bobbie Jo (Katie Holmes) i njen muž Moody Chapman (David Denman) sele u udaljeni grad i da će mu biti teško da posjeti svoju ćerku Sadie (Farrah Mackenzie).

Američki režiser, producent i scenarista Steven Soderbergh je nakon završenog snimanja filma Moj Život S Liberacijem, izjavio da je završio sa režiranjem filmova i da odlazi u tako reći režisersku penziju. On je trebao da bude samo producent film Logan Lucky, ali mu se toliko dopao scenario, koji je napisala Rebecca Blunt i pošto nije mogao da nađe adekvatnog režisera, odlučio je da se vrati u režisersku stolicu. Inače, niko nikada nije čuo za ime ove scenaristkinje, niti je dotičnu ikada vidio. Mnogi tvrde da je zapravo riječ o pseudonimu Soderberghove supruge Jules Asner, komičara John Henson ili samog režisera filma, Stevena Soderbergha. Soderbergh je već imao dosta iskustva sa filmovima pljačke, poput filmova Ispod, Veoma Opasna Romansa i veoma dobrim filmom pljačke Igraj Svoju Igru, i njegovim popularnim nastavcima Igraj Svoju Igru 2 i Igraj Svoju Igru 3. Lično Soderbergh je opisao Logan Lucky kao neglamuroznu, odnosno siromašnu verziju filma Igraj Svoju Igru.

Iako njegova već pomenuta pljačkaška trilogija odiše filmskim glamurom i velikim glumačkim zvijezdama, Soderbergh je uglavnom poznat po tome da ne voli previše da uljepšava svoje likove, kao i da se ne zaleće uvijek prema akcijskim sekvencama filma, već se interesuje karakterom svojih filmskih protagonista. Dobar scenario Rebecce Blunt se pobrinuo za gomilu običnih ali veoma zanimljivih likova, od kojih je svaki od njih tu sa razlogom i čini bitan šraf ove podmazane mašinerije, bez obzira na skromnu filmsku minutažu. Braća Logan i braća Bang su prosti kriminalci, koji se ne mogu pohvaliti svojim intelektom i koji uopšte gledano, rijetko kad imaju nešto pametno za reći. Logan Lucky ima dosta duhovitih scena i likova i dobro se šali sa akcentom i temperamentom američkog juga, a scenaristkinja Blunt vješto ubacuje mnoga iznenađenja i nameće prokletstvo braće Logan, koje tjera publiku na loše sumnje za njihovu sudbinu. Sama pljačka NASCAR motorističkog kompleksa je zanimljivo osmišljena i veoma zabavna, iako se Soderbergh ne trudi previše da podigne tenzije. Razgovor pljačkaša sa obezbjeđenjem motorističkog kompleksa kojeg pljačkaju se prebrzo prekida, doduše duhovitim dosjetkama. Direktor fotografije Peter Andrews, pseudonim koji koristi Steven Soderbergh, primjenjuje jednostavne ali prilično učinkovite dokumentarističke kadrove da pokaže veliku popularnost Amerikanaca za ovim automobilističkim sportom. Završetak filma ostaje nepoznat publici do samog kraja, što je veoma pohvalno, ali sami postupci Jimmija Logana nisu baš u skladu sa njegovim intelektom. Zadnji nekoliko scena je zanimljiv pokušaj režisera ovog filma da završi ovaj komični film pljačke na malo drugačiji način.

Filmska braća iz radničke klase Channing Tatum i Adam Driver su veoma dobro odradili svoj dio posla, dok je Daniel Craig zaista odličan u neobičnoj ulozi obijača sefova. Treba pohvaliti atraktivnu Riley Keough i odlične epizode komičara Setha MacFarlana, Katie Holmes, sve popularnije Katherine Waterston, Dwighta Yoakama, Sebastiana Stana i Hilary Swank u veoma originalnoj ulozi odlučne FBI agentice. Uloga policajaca koji zaustavlja automobil koji vozi jedna baka, je dodjeljena penzionisanom vozaču NASCAR-a, Carlu Edwardsu.

Logan Lucky je zanimljiv i veoma dobro odglumljen komični film pljačke, poslije kojeg se nadamo da će njegov autor, Steven Soderbergh, bar još koji put sjesti u režisersku stolicu.

Datum recenzije: 16.09.2017. godine