LJEPOTICA (1981)

Glumci: Albert Fini, Džejms Kobern, Suzan Dej, Li Tejlor Jang, Terri Welles

Režija: Majkl Krajton

Scenario: Majkl Krajton

Žanr: Drama/ Naučna fantastika/ Triler

Trajanje: 1h 33min

Looker (sh. Ljepotica)) je američki science fiction triler film snimljen 1981. godine u režiji Michaela Crichtona, poznat kao jedno od najranijih hollywoodskih ostvarenja u čijoj se produkciji koristio CGI. Protagonist, koga tumači Albert Finney, je kozmetički kirurg sa Beverly Hillsa od koga nekoliko manekenki traži neprimjetne i naoko besmislene korekcije lica prije nego što će postati žrtvama nepoznatog ubice. Radnja prikazuje kako, u nastojanju da sa sebe ukloni sumnju i da zaštiti preostalu manekenku (čiji lik tumači Susan Dey), odlučuje započeti istragu i otkriva da su sve manekenke bile pod ugovorom sa kompanijom koja digitalno skenira njihove likove kako bi ih vječno mogla koristiti u reklamama. Crichton je za film napisao scenario, smjestivši zaplet u sebi omiljene žanrovske vode tehno-trilera, ali i pokušao kroz njega dati satirički prikaz opsjednutosti "savršenim" fizičkim izgledom u američkom društvu. Film se isticao kao prvi u kome je kompjuterska tehnologija iskorištena da se stvori 3D model stvarne osobe; usprkos nekoliko kratkih scena golotinje, od cenzorskog odbora MPAA je uspio ishoditi blaži rejting PG-13. Kritika i publika, međutim, filmu nisu bili skloni, te je neslavno propao. Sam Crichton je kasnije tvrdio da je imao poteškoća sa montiranjem filma, pa je zbog toga radnja dijelom bila nejasna, odnosno ostavila neobjašnjive rupe u zapletu. Osim filmske je napravljena i duža verzija za televizijsko prikazivanje koji je radnju djelomično pojasnio.

Ljepotica je nesavršen ali ipak do nekle intrigantan tehno-triler koji je u mnogo čemu pokazao da je ispred svog vremena i čiji autor ipak uspio da iskritikuje medije, televizijske reklame i uopšteno opsjednost za ljepotom.

Datum recenzije: 07.11.2018. godine