Montaža: David Brenner, Richard Pearson, Martin Walsh
Izdavačka kuća: DC Films, RatPac Entertainment, Atlas Entertainment, Cruel and Unusual Films
Studio: Warner Bros. Pictures
Trajanje: 2h
Budžet: $300 Milliona
Zarada: $ Milliona

Nakon smrti Supermana (Henry Cavill), Steppenwolf (Ciarán Hinds) i horde Parademona pokušavaju da pokore planetu Zemlju, tako što će se dokopati svih magičnih kutija, koje se nalaze na različitim mjestima i koji su izvor velike moći, kada se spoje. Bruce Wayne (Ben Affleck) prepoznaje opasnost od ove invazije i okuplja tim super-heroja koji će odbraniti planetu Zemlju. Takozvanu Ligu Pravde čine Čudesna Žena (Gal Gadot), Aquaman (Jason Momoa), Cyborg (Ray Fisher) i Flash (Ezra Miller).

Liga Pravde, tačnije savez nekoliko super-junaka u namjeri da odbrane svijet od sila zla, je odavno bio na pameti čelnicima studija Warner Bros, ali se sama realizacija filma pomjerala iz godine u godinu zbog višestrukih razloga. Izuzetno veliki finansijski uspjeh Nolanove Batman trilogije, primorao je čelnike studija da pauziraju sa dodatnim filmovima o mračnom vitezu, kako ne bi zbunili publiku i ugrozili uspjeh ovih filmova, a svakako nije pomogao ni razočaravajući odziv publike na Singerov Povratak Supermana. Nakon gotovo decenije provlačenja po ladicama studija, mnogih izmjena u radnji films, zatim dolaska i odlaska mnogih glumaca i režisera, poput Jasona Reitmana (Hvala Što Pušite, Juno) i Georga Millera (Pobješnjeli Max, Pobješnjeli Max 2 i Pobješnjeli Max: Autoput Bijesa), ljubitelji DC Comics filmskog univerzuma su konačno došli svoje.

Glavešinama Warner Bros. studija izgleda nije previše smetao neuspjeh filma Batman Protiv Supermana: Zora Pravednika, pa su režisersku palicu opet dodijelili američkom režiseru Zacku Snyderu (300 - Bitka Kod Termopila, Nadzirači), a već pomenuti problemi filma su se nastavili i tokom njegove produkcije. Režiser Snyder je započeo produkciju i režiju filma ali ga je porodična tragedija primorala da privremeno napusti snimanje, da bi na njegovo mjesto došao takođe Amerikanac, Joss Whedon (Osvetnici, Osvetnici: Era Ultrona), koji je zajedno sa Chrisom Terrijom (Batman Protiv Supermana: Zora Pravednika, Argo) radio i na scenariju samog filma. Whedon je ispoštovao svog kolegu i doradio film bez prevelikog odskakanja od početne ideje. Nažalost tu ne staju muke Lige Pravde, koji postaje samo jedan u nizu modernih holivudskih blokbastera čiji se završni proizvod nije dopao čelnicima studija, koji su zatražili određene izmjene njegovog sadržaja. Slična sudbina je nedavno zadesila Odred Otpisanih i Odmetnik-1: Star Wars Priča. Naime, nakon velikog uspjeha filma Čudesna Žena, čelnici Warner Brosa su odlučil da daju više prostora ovoj lijepoj heroini od planiranog, ali i da takoreći razblaže prvobitni mračniji i gotovo apokaliptični ton koji je imao Batman Protiv Supermana: Zora Pravednika i za koji su smatrali da je bitno uticao na finansijski neuspjeh filma. I pored mračne fotografije koja sugeriše depresivnu atmosferu, koja je prisutna samo u početnim scenama filma, Liga Pravde je, naprotiv, optimističan film koji koristi svaku priliku da zabavi publiku i koji ima čak nekoliko likova koji se svakako mogu okarakterisati kao komični odušak. Lik asocijativnog Barrija Allena je naravno očigledan primjer. Interesantno je čuti razloge zbog kojih Flash pristupa Ligi Pravde, ali i njegovo iskreno priznanje tokom prve velike borbe sa neprijateljem. Srećom po publiku humor u filmu uglavnom uspjeva, a dva različita režisera i dodatni montažerski rad na filmu nisu previše naškodili kvalitetu ovog filma i ne možemo reći da su scene očigledno neujednačene. Humor ide i na račun prethodnih nastavaka o mračnom vitezu, tačnije Burtonovog Povratka Batmana i njegovih pingvina na navijanje, koji eksplodiraju.

Upoznavanje pojedinačnih članova Lige Pravde je odrađeno veoma dobro, iako bi mnogo bolje bilo da su ove scene dobile više prostora, naročito lik Cyborga. Mi razumjemo njihovu sudbinu, ali i njihove razloge zbog kojih pristpaju Ligi Pravde. Muzička podloga Dannija Elfmana pravi dobru kombinaciju novih i starih muzičkih tema iz DC Comics filmskog univerzuma, kostimi su impresivni, a fotografija Fabiana Wagnera (Sherlock, Igra Prestola) je veoma lijepa i takoreći ne krije da je riječ o jednom od najskupljih filmova ikada snimljenih. Liga Pravde prenosi sve čari moderne CGI tehnologije, bar do trećeg čina, u kojem akcija u potpunosti guši priču filma. Prva borba Batmana i jednog parademona, u kojoj mjesečina obasjava mračne krovove nebodera, dosta podsjeća na scene iz stipova i po mnogo čemu je efektija od neinspirativnog završnog obračuna u kojem se naši junaci bore sa beskrajnom hordom ovih istih demona. Ljubitelje filmova o super-junacima će obradovati da je Liga Pravde uspješno pokazuje snagu nadljudskih stvorenja u njihovoj kratkoj međusobnoj i bespoštednoj borbi.

Problemi filma počinju da se naziru podzapletom vezanim za Supermana, kojeg nije teško pretpostaviti, i naročito pojavom glavnog negativca filma. Steppenwolf u početku djeluje kao adekvatan protivnik naših super-junaka ali vremenom većina njegovih riječ djeluje poput neuspješnih i izlizanih one-lineara, koje ni kompjuterski dorađen glas ne može da učini efektnim. Liga Pravde pati od istih problema koje imaju i suparnički super-junaci iz Marvelovog filmskog univerzuma, a to je nedostatak napetosti. Teško je zamisliti da ovi junaci neće uspjeti da nas odbrane od hrpe demonskih neprijatelja, a još teže da će neko od njih da strada tokom dane borbe.

Pravednici Ben Affleck (Batman Protiv Supermana: Zora Pravednika, Isčezla), Henry Cavill (Batman Protiv Supermana: Zora Pravednika, Čovjek Od Čelika), Amy Adams (Čovjek Od Čelika, Dolazak, Noćne Zvijeri), Gal Gadot (Čudesna Žena, Brzi I Žestoki 7), Ezra Miller (Moramo Da Razgovaramo O Kevinu), Jason Momoa (Conan Varvarin) i novajlija Ray Fisher su veoma dobro obavili svoj posao i ne može im se pronaći puno zamjerki. Treba pohvaliti sasvim pristojne minijature Jeremija Ironsa (Umri Muški Sa Osvetom, Kobni Blizanci), Diane Lane (U Mojoj Glavi, Nevjerna), Connie Nielsen (Čudesna Žena, Gladijator) i J. K. Simmonsa (Spider-Man, Spider-Man 2, Ritam Ludila). Oni su uspjeli izvući koliko god mogu iz svojih kratkih uloga.

Liga Pravde je korak naprijed u DC Comics filmskom univerzumu, ali nažalost taj korak nije odvažan i dugačak koliki je mogao biti i koliko su se fanovi tome nadali.

Datum recenzije: 19.11.2017. godine
Poster filma: Поштена употреба, Веза