KRVAVI DIJAMANT (2006)

Glumci: Leonardo DiCaprio, Jennifer Connelly, Djimon Hounsou, Michael Sheen

Režija: Edward Zwick

Scenario: Charles Leavitt

Žanr: Avantura/ Drama/ Triler

Trajanje: 2h 23min

1999. godine u afričkoj zemlji Sierra Leone, lokalni ribar Solomon Vandy (Djimon Hounsou) je odveden od svoje porodice i prisiljen da radi kod nemilosrdnog gospodara rata, kapetana Poisona (David Harewood). Vandy pronalazi veliki ljubičasti dijamant i uspjeva da ga zakopa, prije nego što ga vladine trupe uhapse. On u zatvoru upoznaje krijumčara Dannija Archera (Leonardo DiCaprio), koji je uhapšen dok je pokušavao da prenese dijamante u Libiiju, za direktora južnoafričkog rudnika Rudolpha van de Kaapa (Marius Weyers). Kada sazna za ljubičasti dijamant, Archer nudi Vandiju pomoć u pronalasku njegove porodice, u zamjenu za finansijsku korist. Archer traži pomoć svog poslodavca, pukovnika Coetzija (Arnold Vosloo), koji komanduje privatnom vojnom kompanijom, i američke novinarke Maddy Bowen (Jennifer Connelly).

Režiser filma Edward Zwick i direktor fotografije Eduardo Serra, uvjerljivo prenose burni period građanskog rata u Sierri Leone. Radnja Krvavog Dijamanta je smještena pred kraj ovog perioda i dobro prenosi užase kojima su izloženi lokalni stanovnici. Pobunjeničke frakcije su koristile ljude poput ribara Vandija, kao jeftinu radnu snagu, u potrazi za dijamantima. Ovi dijamanti su zbog toga dobili naziv "krvavi dijamanti", jer finansiraju ratne konflikte i pružaju veliki profit gospodarima rata i dijamantskim kompanijama širom svijeta. Scenarista filma Charles Leavitt se dobro upoznao sa ovom problematikom, a režiser Edward Zwick zna da upakuje uzbudljive akcijske scene i poražavajuće istorijske činjenice. Dijamant iz naslova čvrsto, poput sidra, drži strukturu ovog filma i testira njegove protagoniste. Dok neke savlada pohlepa drugi imaju mnogo plemenitije želje, odnodno profesionalnost prema poslu stavljaju iznad svega. Zamjerke idu ipak pomalo predvidljivoj radnji filma i razvučenom tzv. holivudskom završetku, kojeg njegovi autori nisu baš najbolje servirali.

Leonardo DiCaprio, Jennifer Connelly i Djimon Hounsou su zaista odlično odigrali svoje uloge, a treba još pohvaliti Michaela Sheena i Arnolda Vosloa.

Krvavi Dijamant nije bez svojih mana, ali je riječ o uzbudljivom avanturističkom trileru, koji se hrabro nosi sa svojom teškom tematikom i čiji autori većinom donose dobre odluke.

Datum recenzije: 07.06.2017. godine